Zboruri Brașov – București. Anunțul TAROM stârnește critici
Zboruri Brașov – București. Greenpeace România a criticat anunțul făcut recent de directorul TAROM, legat de Aeroportul Brașov. „Prima aeronavă comercială care va ateriza pe pista noului aeroport din Brașov va fi una românească, aparținând TAROM”, a declarat Mihăiță Ursu, director general CEO al TAROM. Cursele București – Brașov ar trebui să înceapă în a doua parte a anului 2023.
Greenpeace România crede că omenirea trebuie să încurajeze transporturile care poluează mai puţin. Trenurile pentru distanţe scurte şi nu avioanele.
„În plină criză climatică, directorul TAROM anunţă că din 2023 vor începe zborurile pe ruta Bucureşti-Braşov, o distanţa de 166 de km ce poate fi parcursă în aproximativ 2-3 ore cu trenul. În comparaţie cu trenurile, impactul asupra climei generat de zborurile pe distanţe scurte este complet disproporţionat. Trenurile electrificate pe distanţe scurte în România sunt în medie de 15 ori mai eficiente din punctul de vedere al amprentei de carbon decât avioanele, care consumă enorm de multă energie şi ard 4 litri de kerosen pe secundă”.
Greenpeace România
„O interzicere a zborurilor pe distanțe scurte”
Zboruri Brașov – București.
Organizația afirmă că „trebuie să schimbăm modul în care ne mişcăm”. „Trebuie să încurajăm şi să permitem călătoriile care acordă prioritate rezilienţei şi viitorului umanităţii. În timp ce guvernul României sprijină industria aviaţiei prin salvări şi subvenţii plătite din banii contribuabililor, industria feroviară a avut de suferit”, a mai transmis Greenpeace România.
Potrivit organizaţiei, investiţiile în trenuri sunt esenţiale pentru combaterea urgenţei climatice.
„Acestea conectează oraşele într-un mod durabil. România trebuie să înceteze să alimenteze criza climatică prin sprijinirea industriei aviatice şi să pună în aplicare un plan serios de modernizare a căilor ferate. O interzicere a zborurilor pe distanţe scurte, unde există deja alternative mai curate, cum ar fi trenurile sub şase ore, ar fi un început bun”, a mai arătat ONG-ul.
Potrivit Greenpeace, aviaţia este una dintre cele mai dăunătoare industrii pentru climă.
În ultimele decenii, a fost sursa cu cea mai rapidă creştere a emisiilor de gaze cu efect de seră în Europa. Emisiile generate de aceasta industrie au crescut cu 29% între 2009 şi 2019.
„Anunțul TAROM m-a zăpăcit“
Nici sociologul Gelu Duminică nu vede cu ochi buni anunțul făcut de TAROM.
„Anunțul TAROM că va introduce zboruri pe ruta București – Brașov, m-a zăpăcit. Ruta asta aș face-o în vreo 2.30 ore cu trenul din Gara de Nord. Și încă vreo 30 de la mine acasă până la gară (cu metroul). În Brașov, gara e aproape de centru (10-15 min cu taxi/autobuz). Cu totul, costul deplasării mele de la mine de acasă până în centrul Brașovului ar fi de vreo 3h15 minute si vreo 90 lei (cu tot cu metrou si taxi).
Cu avionul, într-o zi normală, de la mine de acasă fac puțin peste 1 oră până la aeroport (cu orice mijloc de transport aș merge), încă minim 45 de minute pentru formalități și control, vreo 30 de minute în zbor, vreo 10 să ies și vreo 20-25 de la aeroport în centru. Costul ar fi tot de peste 3 ore la un cost de vreo 4 ori mai mare! Și atunci de ce să operezi această rută care are toate șansele să fie total neprofitabilă?”, a scris Gelu Duminică pe Facebook.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.
Pe Valea Prahovei faci 7 ore pans la Brasov