Voucherele pentru consumatorii aflați în risc de sărăcie energetică nu se acordă deocamdată

Voucherele pentru consumatorii aflați în risc de sărăcie energetică nu se acordă deocamdată
De la 1 iulie au fost schimbate regulile de acordare a „ajutorului pentru curent”, iar braşovenii cu venituri reduse au început să asalteze Direcţia de Asistenţă Socială (DAS) din Primăria Braşov referitor la noile vouchere pentru cei aflați în „sărăcie energetică”.
Conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 35/2025, începând cu data de 1 iulie 2025, consumatorii eligibili, aflaţi în situaţia de sărăcie energetică, vor putea beneficia de un ajutor lunar în valoare de 50 de lei, pentru plata facturilor la energie electrică.
Sunt consideraţi consumatori eligibili persoanele singure cu venituri sub 1.940 lei/lună şi familiile cu venituri medii sub 1.784 lei/lună/persoană.
Ajutorul se va acorda sub forma unui tichet electronic, care poate fi folosit exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică, prin intermediul Poştei Române.
Cererea se va putea depune online, prin aplicaţia EPIDS gestionată şi pusă la dispoziţie de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
Cererea poate fi depusă şi prin intermediul reprezentanţilor oficiului poştal ori al reprezentanţilor primăriilor, care au obligaţia de a asigura suportul logistic şi de personal calificat necesar pentru acordarea de asistenţă solicitanţilor în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului şi încărcării formularelor/documentelor în aplicaţia EPIDS.
Precizările de mai sus vin „ca urmare a multiplelor solicitări venite din partea cetățenilor municipiului Brașov, prin email, telefon sau chiar în urma prezentării fizice la sediul DAS Brașov, referitoare la așa-numitul „ajutor pentru curent”, pentru a preîntâmpina deplasarea inutilă a cetățenilor, ținând seama și de temperaturile ridicate”, spun reprezentații DAS Brașov.
Recomandări:
- încărcarea datelor direct în aplicaţia EPIDS după ce aceasta va deveni funcțională;
- depunerea documentelor la oficiile poștale, după ce aplicația va deveni funcțională;
- se pot adresa și Direcției de Asistență Socială Brașov după ce aplicația va deveni funcțională, pentru sprijin la completarea cererilor, numai solicitanții care nu au acces la internet (solicitările primite pe e-mail nu vor fi procesate, deoarece dovedesc că solicitantul are acces la echipamentele și resursele necesare pentru încărcarea datelor direct în aplicaţia EPIDS).
„Subliniem că în prezent aplicația EPIDS nu este funcțională și recomandăm cetățenilor să nu se deplaseze la Direcția de Asistență Socială Brașov până când nu se anunță, în mod public, funcționalitatea platformei”, a anunțat DAS Brașov.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

