Update. Guvernul renunță la autostrada Comarnic-BRAȘOV în parteneriat public-privat
Update: Informația se confirmă.
„Război” pe autostrada Comarnic–BRAȘOV. L. Orban o acuză pe Dăncilă că vrea să dea un „tun”
Premierul Viorica Dăncilă a anunțat astăzi intenția guvernului pe care îl conduce de a renunța la construcția autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat (PPP) din cauza obstacolelor birocratice și finanțarea integrală a proiectului din fonduri guvernamentale, susține G4Media.ro
„După cum știți, autostrada Comarnic Brașov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. Birocrația este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituție a contestațiilor și, pentru a trece de toate acest obstacole cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională astfel încât să începem construcția cât mai repede din fonduri guvernamentale”, a anunțat Viorica Dăncilă.
În iunie anul trecut, guvernul a anunțat că va renunța la negocierile cu Banca Mondială pentru finanțarea construcției autostrăzii Comarnic-Brașov, preferând în schimb parteneriatul public-privat, soluție dorită la vremea respectivă de Liviu Dragnea și Darius Vâlcov. Ulterior, în luna august 2018, premierul Viorica Dăncilă a declarat că autostrada Comarnic – Brașov va fi atribuită până la finalul anului unui partener privat și va costa 1,36 miliarde de euro, urmând a fi executată în maximum 4 ani, cu termen de începere 2019. Dăncilă a anunțat că executivul e în curs de adoptare a studiului de fundamentare pentru acest obiectiv. Până la finalul anului va fi terminată procedura de atribuire a contractului de parteneriat public-privat, iar durata de operare de către operatorul privat e de 20 de ani, a mai spus Dăncilă
Abia la finalul lunii mai 2019 guvernul a avut o întâlnire pregătitoare cu un consorțiu chinezo-turc interesat de construcția autostrăzii Comarnic – Brașov. A fost a patra încercare a statului român de realizare prin PPP a autostrăzii peste Valea Prahovei. Până în acest moment nu s-a semnat însă nici un contract de începere a lucrărilor.
Citiți și:
Autostrada Ploieşti-BRAȘOV: A treia rundă de negocieri cu asocierea chinezo-turcă pentru PPP
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.