Expres

Update. Cursuri de limba română pentru angajaţii de „naţionalitate” maghiară

 

În urma apariţiei unui filmuleţ publicat de un bărbat care susţine că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc, pentru că nu vorbea limba maghiară, reprezentaţii centrului comercial au anunţat că au început o investigaţie şi că se vor lua măsuri, inclusiv introducerea cursurilor de limba română.

În comunicatul de presă se arată că, potrivit primelor investigaţii ale firmei, „la ora la care a avut loc discuţia filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienţii nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obişnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10.00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operaţională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul şi restituindu-i suma. Din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcţionare în prealabil. Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuţii cu angajata”.
Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră şi din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acestea, el a revenit a doua oară la ora 9.37 şi apoi a treia oară la ora 9.47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacţie ca urmare a unor interacţiuni anterioare, menţionează compania în comunicat, adăugând „Autorul filmului a omis să precizeze ca filmarea dată publicităţii este în fapt a treia discuţie cu angajata noastră”.  

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) Regiunea Centru, cu sediul la Braşov, s-a autosesizat în urma apariţiei pe reţelele de socializare a filmuleţului. Comisarii au mers astăzi la magazinul cu pricina și au făcut și ei o comandă de mici în limba română, dar nu au fost serviți.
Fără a face referire la acest aspect, reprezentanţii magazinului mai scriu: „Nu tolerăm un astfel de comportament în relația cu un client în niciunul din magazinele noastre din țară, indiferent de regiune și vom lua măsuri conform regulamentului intern”. De asemenea, „potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigație și vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situații, inclusiv introducerea cursurilor de limba română. Subliniem că, potrivit legii, eventualele măsuri care vor fi decise vor fi confidențiale, deoarece țin de relația angajat-angajator, respectând astfel dreptul la viața privată”.

În final, retailerul comite o gafă, susţinând că „este o companie în care lucrează oameni de diferite naționalități”, ceea ce nu are legătură în acest caz cu angajata de etnie maghiară.
Şi Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) s-a autosesizat în urma apariţiei pe reţelele de socializare a filmuleţului menţionat.

 Citiţi şi:

CRPC Braşov s-a autosesizat în cazul unei vânzătoare din Odorheiu Secuiesc care ar fi refuzat un client, pe motiv că bărbatul nu a vorbit în maghiară


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare