Update BRAȘOV. Protest „tricolor” în învățământ
Și profesorii braşoveni protestează cu cocarde tricolore pe braţ. Dascălii spun că s-au săturat de toate problemele create de finanţarea per capita, pe care o consideră rădăcina tuturor relelor din sistem. „Din păcate, acest sistem de finanţare este cel care determină toate neajunsurile, începând cu comasări de clase, cu neacordarea sporurilor, cu neacordarea hotărârilor judecătoreşti care au fost câştigate de mult timp”, a explicat Alin David, preşedintele Uniunii Judeţene Spiru Haret.
Mai mult, angajaţii încadraţi drept personal didactic auxiliar sunt nemulţumiţi de felul în care sunt trataţi de minister, care consideră că nu au legătură cu copiii. „Ministerul crede că personalul didactic auxiliar cară hârtii dintr-o parte în alta. Lucrurile nu stau deloc aşa. Antrenorii lucrează nemijlocit cu elevii, laboranţii pregătesc lucrările în laboratoare împreună cu profesorii şi elevii”, a mai precizat liderul sindical. În cazul celor care fac muncă de secretariat, volumul de lucru este unul uriaş. „Nici nu ştiu cum pot să rezolve toate problemele pe care le au în acest interval de timp pe care îl au la dispoziţie. Începând cu calculul salariilor, continuând cu transferuri, cu aplicaţia Edusal, care mai mult nu merge”, a continuat David.
Una din cele două mari federații sindicale din preuniversitar anunță că va protesta începând de marți prin purtarea de „banderole tricolore”, pentru că „haosul creat de legislație a dus la o stare conflictuală generală”. Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“, condusă de Marius Nistor, vine și cu o listă de revendicări.
Printre solicitările sindicaliștilor se numără finalizarea până la 31 martie a celor trei legi ale educației promise de guvernul Dăncilă, majorarea costului standard per elev, „calcularea corectă a sporurilor și indemnizațiilor la nivelul salariilor în plată”, stoparea violenței în școli și asigurarea profesorilor de sprijin, a consilierilor psihopedagogi, precum și a finanțării suplimentare pentru unitățile de învățământ de masă cu clase în care sunt înscriși copii cu cerințe educaționale speciale.
Comunicatul integral al FSE Spiru Haret:
„Membrii Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ vor purta începând de marți, 26 februarie a.c., banderole tricolore, dorind în acest fel să tragă un semnal de alarmă față de situația actuală din învățământ. «Este momentul să spunem răspicat: Nu se mai poate! Nu mai putem să ne batem joc de viitorul acestei țări! Nu este un protest împotriva unei singure persoane – este un protest împotriva tuturor celor care, în loc să caute soluțiile pentru creșterea calității, subminează prin toate mijloacele sistemul educațional. În condițiile în care noi nu ne implicăm să rezolvăm problemele din învățământ, nimeni din afara lui nu o va face. Haosul creat de legislație a dus la o stare conflictuală generală, care produce efecte negative. De la bucătăreasa – care are salariul mai mic decât un muncitor calificat – și până la profesorul – care a ajuns să fie înjunghiat pentru că și-a permis să lase un copil repetent, cu toții simțim starea de nesiguranță, de incertitudine, care s-a propagat la nivelul întregii societăți românești», a declarat Marius Ovidiu Nistor, președintele FSE „SPIRU HARET”.
Printre revendicările Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” se numără:
– elaborarea pachetului legislativ pe educație – cu termen 31 martie, conform Acordului încheiat între federațiile sindicale din învățământ și Guvernul României;
– majorarea costului standard per preșcolar/elev – față de lipsa acută de resurse umane, materiale și financiare;
– respectarea parteneriatului social;
– asigurarea personalului didactic de predare calificat;
– plata, în regim de urgență, a tuturor sumelor rezultate din sentințele judecătorești definitive, anterioare datei de 31.12.2018 (care, conform Acordului, trebuia realizată până la 31.01.2019);
– calcularea corectă a sporurilor și indemnizațiilor la nivelul salariilor în plată;
– stoparea violenței în unitățile de învățământ;
– asigurarea profesorilor de sprijin, a consilierilor psihopedagogi, precum și a finanțării suplimentare pentru unitățile de învățământ de masă cu clase în care sunt înscriși copii cu cerințe educaționale speciale;
– instrumente reale, aplicabile în situațiile în care cadrele didactice nu dau dovadă de profesionalism, nu au vocație, perturbă desfășurarea întregii activități a unităților de învățământ;
– angajarea în mod real a răspunderii pentru prejudiciile aduse școlii”.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.