UPDATE BRAŞOV. Bijuterii pe patru roţi – galerie foto
Parcarea Hotelului Aro Palace a devenit un colţ de rai pentru pasionații de mașini clasice, indiferent că vorbim despre versiuni originale sau trecute prin tuning. Toate pregătite pentru un raliu continental. În mare parte belgieni, oaspeții Braşovului care au adus bijuteriile pe patru roţi în parcarea de la Aro sunt șoferii și copiloții lor care s-au înhămat la Maratonul Liege (Belgia) – Sofia (Bulgaria)- Liege, dar care şi-au schimbat traseul, ediția din acest an fiind una care favorizează România. Deși inițial, organizatorii au ales o rută diferită, ulterior s-a optat pentru „o plimbare prin Carpați” pentru a testa aceste mașini de epocă și pentru a admira frumoasele priveliști.
Începând cu ora 17.00, mașinile – care păreau desprinse din reviste de acum 45–40 de ani – au început să apară în parcarea hotelului. Staff-ul le-a pregătit intrarea în popasul de etapă, accesul în parcare fiind străjuit de însemnele raliului, fiecare automobil fiind așteptat la interval regulamentar de aproximativ 2 minute și fiind ghidat spre locul de garare. Mercedes, Porsche, Austin Healey, Alfa Romeo, Volvo şi un Jaguar din 1943 exemplar întreţinut sunt doar câteva dintre mărcile ce i-au încântat pe marii pasionați de autoturisme vechi și frumoase. Şi costisitoare, căci numai întreținerea unei maşini în vederea participării la raliuri precum Liege – Sofia costă mii și mii de euro pe an. Un hobby pe care nu mulți români simpli și-l pot permite. Ca să nu mai spunem că printre „bestii” este un alt Jaguar de 1,5 milioane de euro.
Raliul Liege–Sofia–Liege își are originile în anul 1931, când Motor Union din Liege a organizat maratonul automobilistic Liege–Roma–Liege. A fost o aventură de patru zile și patru nopți la care au luat parte toți marii piloți ai epocii. În timp, răspunzând noilor exigențe ale șoferilor, organizatorii au trecut la diversificare. Ediția din 2015, dedicată Carpaților (potrivit site-ului oficial al evenimentului), nu va fi repetată. De asemenea, punctul terminus va fi capitala României, nu Sofia. Raliul acoperă o distanță de aproximativ 2.800 km pe continentul european. La ediţia din 2016, șoferii vor avea ocazia să descopere alte zone ale continentului. Faţă de anii precedenţi, tema din acest an este „o plimbare prin Carpaţi”, motiv pentru care şoferii au fost invitaţi să vadă cele mai frumoase zone din ţară: Ţara Beiuşului, Sibiul, Transfăgărăşanul, Braşovul şi Bucureştiul. Participanţii s-au urcat la volan în 20 august și vor ajunge la București mâine. De acolo, mașinile se vor întoarce pe trailere, iar proprietarii lor cu avionul.
Maratoniştilor pe patru roţi li s-a pregătit o primire fastuoasă la Bucureşti, în parcarea Hotelului Hilton, unde mulți oameni importanți pasionați de cai putere și-au anunțat deja participarea la întâlnirea cu alaiul motorizat. Printre ei și președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu.
Citiţi şi:
BRAŞOV. Maşini de epocă ale unor VIP-uri pot fi admirate la Aro
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.






