Update AEROPORTUL BRAȘOV. O nouă amânare a primelor zboruri / Primele destinații
Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav (AIBG) va deveni operațional – asta însemnând că vor avea loc primele zboruri de pasageri – în iunie 2023, după cum s-a anunțat astăzi în conferința de presă, nu în primăvara anului viitor, așa cum afirmaseră, chiar luna trecută, autoritățile implicate.
Anterior, se vehicula data de 1 noiembrie 2022 pentru operaționalizarea primului aeroport din România construit de la zero în ultimii 50 de ani. Luna trecută, se anunțase că în primăvara anului viitor vor începe primele zboruri.
„Managementul coordonat al acestui proiect a avut întâlniri continue în ultima perioadă. Colaborarea este una interactivă, atât între specialiștii ROMATSA, ai Autorității Aeronautice și ai Consiliului Județean Brașov. Toată resursa umană s-a implicat într-un mod susținut. S-a urmărit optimizarea tuturor termenelor și s-a stabilit un grafic, astfel încât în cursul lunii iunie 2023 aeroportul să devină operațional”, a spus directorul general al ROMATSA, Adrian Cojoc, în conferința menționată,
Printre factorii care contribuie la decalarea termenului de operaționalizare a aerportului s-ar număra posibile întârzieri în livrarea echipamentelor de radionavigație. Președintele Consiliului Județean Brașov Adrian Veștea estimează că până la finalul lunii octombrie vor fi livrate la Brașov toate componentele.
Investiția totală în Aerportul Internațional Brașov – Ghimbav se ridică la circa 120 de milioane de euro.
Şeful administraţiei județene a precizat că primul aeroport nou din România, de după anul 1974, va fi al treilea din punct de vedere al dimensiunii terminalului, după Aeroportul «Henri Coandă» şi cel din Cluj – Napoca.
De asemenea, aeroportul din Brașov va fi primul din țară care va utiliza un turn virtual. „Costurile de implementare sunt reduse cu 50%, iar turnul virtual asigură și o siguranță mai crescută!”, afirmă oficialii.
Un termen de operaţionalizare a Aeroportului Internaţional Braşov Ghimbav fusese anunţat inițial de Alexandru Anghel, directorul Regiei Autonome „Aeroportul Internaţional Brașov-Ghimbav”: „Ne-am propus ca de la 1 noiembrie (2022 – n.r.) să avem aeroportul operaţional. Asta înseamnă să asigurăm serviciile care că permită efectuarea zborurilor. Când se vor face zborurile comerciale, rămâne să stabilim cu companiile aeriene”.
În ceea ce priveşte fluxul pasageri, Anghel a declarat că a fost luat în calcul un număr de 300.000 de călători pe an.
Directorul R.A. „Aeroportul Internaţional Brașov-Ghimbav” mai spune că sunt discuții permanente cu companii aeriene, dar s-a ferit să le mai enunțe așa cum făcuse anterior, pentru că acestea ar fi cerut confidențialitate. „Destinațiile se stabilesc cu companiile aeriene, sunt cele clasice operate acum din România, Londra fiind pe primul loc. Când o companie își ia în calcul unde zboară, trebuie să aibă pasageri pe tot parcursul anului, iar pentru asta e nevoie de un mixt de pasageri ca scop: traficul etnic, cel de turism, de business, universitar. Toate acestea se înlocuiesc sau se suprapun pe parcursul anului, astfel încât să poi să asiguri un grad de încărcare pentru aeronavă care să fie profitabil. Companiile aeriene știu deja unde zboară brașovenii și ne-au solicitat să ne documentăm și noi, să vedem businessurile din Brașov ce proprietari au, cu ce piață sunt legați, că mai vin specialiști pentru tot felul de reglaje sau de traininguri, și de asemenea, în ce zone sunt poziționați românii plecați în Spania, Italia, Germania, ca să poată merge țintit. Germania e mare, am discutat acum două zile cu comunitatea sașilor plecați și au spus de Stuttgart, Munchen și Hamburg, parcă. Oricum, a rămas să continuăm discuția, să ne dea o persoană de contact pentru fiecare zonă, să începem documentarea. Vă dați seama că primele destinații vizate se adresează etnicilor români plecați în afara țării”, a afirmat Anghel.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.