Expres

Update AEROPORTUL BRAȘOV. Care sunt destinaţiile din primul an de activitate

  • aeroport-plecari1.jpg

Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean Braşov, a detaliat care sunt destinaţiile, cel mai probabil, în număr de cinci care vor fi operate în primul an de activitate, 2022/2023, de la Braşov, şi pe ce criterii sunt acestea stabilite.

Aeroportul de la Braşov, primul construit în România după 50 de ani, a fost proiectat pentru a face faţă unui flux maxim de un milion de pasageri pe an, însă există şi posibilitatea de a-l extinde.
Pentru primul an de activitate, care ar putea începe la 1 noiembrie 2022, este aşteptat un trafic de 300.000 de pasageri, iar estimările au fost au fost calculate în funcţie de discuţiile pe care le-au avut reprezentanţii CJ Braşov cu operatorii aerieni. Acestea se poartă permanent cuBlue Air, Lufthansa, Lot, Turkish și El Al, dar şi cu TAROM şi cu Air Bucharest, iar pe lista din primul an de activitate se află legătura cu hub-uri aeriene importante pentru a avea acces la cât mai multe conexiuni. „Destinaţiile pe care le preconizăm sunt Londra, Viena – un important hub, Roma – un alt hub important care face conexiunea spre nordul Africii, Munchen, iar din Spania, Barcelona sau Valencia”, a explicat Anghel.

Directorul din CJ a amintit şi despre posibilitatea de a avea, prin compania israeliană El Al, un zbor Tel Aviv – Brașov odată cu operaţionalizarea aeroportului de la Ghimbav, ţinând cont de faptul că, cel puţin din datele statistice de acum doi ani, turiştii din Israel – atraşi de Castelul Bran şi mitul din jurul său – sunt pe primul loc din punctul de vedere al numărului oaspeţilor străini care vizitează Braşovul. De altfel,în octombrie 2020, când David Saranga, ambasadorul Israelului în România, a vizitat şantierul terminalului Aeroportului Internaţional Braşov, ghid fiindu-i Alexandru Anghel, Excelenţa Sa a afirmat că faptul că „vom avea aici un aeroport va face ca accesul turiştilor din ţara noastră să fie şi mai facil. Cred că aeroportul din Braşov are toate şansele să devină poarta de intrare a turiştilor spre frumuseţile Transilvaniei”.

Coordonatorul proiectului Aeroportul Brașov a precizat însă că este imposibil să se introducă mai multe curse deodată.

„Pe măsură ce se defineşte o dată în care vom începe să zburăm, devine mai clar şi pentru companiile aeriene ce aeronave să aducă, numărul de frecvențe și destinațiile. Chiar dacă Brașovul, din studii, ar avea un potențial pentru 15-20 de destinații care pot fi operate, toate aceste destinații se vor deschide într-un anumit ritm. Se va începe cu cel mult cinci destinații, se mai adaugă câte două, câte trei, adică există un ritm în care se dezvoltă. Nu se pot lansa deodată 15 destinații sau 20 destinații și să avem un trafic de două milioane de pasageri pe an”, a reiterat Alexandru Anghel. 

El a explicat că traficul de pe Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav (AIBG) va fi dat de un mixt de „interese” ale pasagerilor: turism, business, universitar, în acesta din urmă fiind incluse şi conferinţe şi evenimente expoziţionale: „Aceasta este o activitate continuă, de 365 de zile, fluxul nu este constant, dar nu se zboară doar când vin românii acasă sau când sunt concedii. Trebuie să ai un grad de încărcare care să acopere costurile de operare”, a mai spus coordonatorul proiectului Aeroportul Braşov.

Citiţi şi:

Update AEROPORTUL BRAȘOV. Primul zbor, până la finele anului viitor


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button