Update AEROPORTUL BRAȘOV. Când va fi gata și, mai ales, când vor fi primele zboruri
Așa cum am anunțat (AEROPORTUL BRAȘOV. Ce n-a făcut Construcții SA Sibiu în doi ani va face constructorul terminalului), Adrian-Ioan Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov, și Raul Doicescu, președintele SC BOG’ART SRL, au semnat astăzi contractul pentru realizarea obiectivului de investiții „Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav Etapa a III-a, Proiectare și execuție lucrări de construcții și instalații pentru 9 obiecte (Rest de executat)”.
Evenimentul a avut loc în incinta terminalului de pasageri al Aeroportului Internațional Brașov, fiind prezenți și Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcției Implementare Aeroport, și Mihai Pascu, directorul executiv al Direcției Drumuri Județene și Servicii Publice, doi dintre membrii echipei CJ Brașov care coordonează realizarea Aeroportului.
Asocierea SC BOG’ART SRL (lider de asociere) – SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA (asociat), același operator economic care a construit terminalul, și-a adjudecat contractul pentru continuarea lucrărilor la componentele infrastructurii aeroportuare, urmând să realizeze clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control acces, gospodăria de apă, parcarea auto și drumul de acces terminal – DJ 103C, drumurile tehnologice interioare şi rețelele interioare în cadrul Aeroportului.
Valoarea totală a contractului este de 37.157.426,78 lei (cu TVA), din care 2.384.391 lei (fără TVA) reprezintă sume provizionate pentru remedierea infrastructurii deja executate, în cazul în care situația o impune.
Cele șapte obiecte trebuie terminate în șase luni
Amintim că realizarea componentelor aeroportuare a făcut obiectul unui contract adjudecat în ianuarie 2019 de către firma Construcții SA Sibiu, care însă nu și-a îndeplinit obligațiile asumate, realizând doar 12% din totalul lucrărilor (detalii: Update BRAȘOV. Construcții SA a realizat 11,39% din lucrări pe șantierul Aeroportului, le-a lăsat să se degradeze și i-a „sabotat” pe ceilalți antreprenori (GALERIE FOTO) și BRAȘOV. Lucrări mult întârziate pe șantierul Aeroportului. Antreprenorul sibian greu s-a dat dus). În consecință, administrația județeană a reziliat contractul în octombrie 2020 și a reluat procedurile de achiziție. Potrivit prevederilor contractului încheiat astăzi, termenul de finalizare convenit este de șase luni de la emiterea de către Consiliul Județean Brașov a ordinului de începere a lucrărilor.
Pe lângă lucrările de construcţie propriu-zise, contractul include şi anumite revizuiri din punctul de vedere al proiectării, precum şi asistența tehnică din partea proiectantului pe toată perioada de execuție.
Lucrările cuprinse în acest contract sunt esențiale atât pentru funcționalizarea terminalului din punctul de vedere al asigurării utilităților în incintă (apă, canalizare, curent electric), cât și pentru realizarea căilor de acces în interiorul Aeroportului.
„După modul exemplar în care s-a derulat contractul pentru realizarea terminalului, am toată convingerea că vom avea şansa să vedem şi celelalte şapte obiecte duse la bun sfârşit în termenul contractual prevăzut. Avem cel mai frumos aeroport din România. Avem o clădire a terminalului care răspunde tuturor exigențelor, avem o identitate de arhitectură care a fost foarte bine pregătită de arhitectul Dorin Ștefan, avem spații generoase și consider că proiectul nostru este unul extrem de reușit. Sunt convins că noi construim un obiectiv extrem de important pentru România, iar acest lucru nu ar fi fost posibil fără a avea antreprenori serioși. Vreau să mulțumesc firmelor BOG’ART și UTI pentru eforturile făcute și pentru ceea ce au reușit să realizeze până în prezent”, a spus președintele CJ Brașov, Adrian-Ioan Veștea.
Și Brașovul ar putea dirija zborurile de pe alte aeroporturi
Adrian Veștea a făcut referire și la controversatul subiect al turnului de control virtual la distanţă- remote tower (Update AEROPORTUL BRAȘOV. Zborurile vor fi dirijate de la Arad), anunțând că și Brașovul ar putea avea un centru din care să fie dirijate zborurile pe șase aeroporturi.
„Ne dorim să construim aeroportul viitorului și chiar facem acest lucru. Am fi putut avea foarte ușor un turn de control fizic deja construit, dar în urma consultărilor cu specialiștii de la Eurocontrol și de la ROMATSA, am considerat că este important să fim deschizători de drumuri și să avem cea mai modernă tehnologie în domeniul serviciilor de navigație aeriană. De altfel, prin investițiile pe care le vom face în echipamentele de radionavigație vom avea capacitatea tehnică de a dirija de la Brașov zborurile pe șase aeroporturi. Decizia va veni, evident, de la ROMATSA – dacă se va dori ca pe viitor Brașovul să devină un centru pentru dirijarea traficului și dacă aici vor fi relocați controlori de trafic”, a afirmat Veștea.
„Din punct de vedere arhitectoric, tehnic, dar și sub aspectul dotărilor, Aeroportul din Brașov se prezintă la cele mai înalte standarde. Cu completarea de contract pe care o realizăm astăzi, vom ajunge la începutul anului viitor să avem un aeroport funcțional. În privinţa lucrărilor nu vom avea absolut nicio problemă. Important pentru noi este că vom livra o aerogară funcţională şi ne asumăm toată răspunderea pentru acest lucru. Vom livra un produs finit şi total funcţional. Braşovul merită un asemenea aeroport, la superlativ din toate punctele de vedere”, a afirmat Raul Doicescu, președintele SC BOG’ART SRL.
După semnarea contractului, președintele CJ Adrian-Ioan Veștea și directorul executiv Alexandru Anghel au realizat un tur al terminalului pentru reprezentanții mass-media, explicând funcțiunile fiecărui spațiu.
Terminalul Aeroportului Internațional Brașov este al treilea ca dimensiune din România, după cele de la Otopeni și Cluj-Napoca, având o arie desfășurată a celor trei niveluri – subsol, parter, etaj – de 11.780 mp. Construcția terminalului este încheiată, iar echipamentele și dotările au fost deja montate. Valoarea acestei lucrări a depășit 150 de milioane de lei, bani asigurați din bugetul propriu și din fonduri guvernamentale alocate în cursul anului trecut.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.