Expres

Uniunea Europeană modernizează drepturile consumatorilor

 

Uniunea Europeană îmbunătățește protecția drepturilor consumatorilor, printr-un proiect de directivă de modificare a patru directive care se aflau în vigoare, printre care se numără și cea privind clauzele contractuale abuzive.

„Proiectul de directivă acoperă o gamă largă de subiecte. Acesta modifică Directiva 2005/29/CE privind practicile comerciale neloiale, Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor, Directiva 93/13/CEE privind clauzele contractuale abuzive și Directiva 98/6/CE privind indicarea prețurilor. Proiectul a fost prezentat împreună cu o propunere privind acțiunile de reprezentare pentru protecția intereselor colective ale consumatorilor în cadrul pachetului «Noile avantaje pentru consumatori», lansat de Comisie în 2017”, au informat reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Noua directivă prevede dreptul la măsuri reparatorii individuale pentru consumatori atunci când aceștia sunt afectați de practicile comerciale neloiale, cum ar fi marketingul agresiv, cu condiția ca aceste măsuri să fie proporționale, eficace și să nu afecteze aplicarea altor măsuri reparatorii de care pot beneficia consumatorii în temeiul dreptului național sau al UE.

Directiva prevede și o mai mare transparență pentru consumatori pe piețele online. Astfel, piețele online trebuie să informeze în mod clar consumatorii cu privire la: parametrii principali care determină clasificarea ofertelor; dacă contractul este încheiat cu un comerciant sau cu o persoană fizică; dacă se aplică legislația privind protecția consumatorilor și cine este comerciantul (furnizorul terț sau piața online) responsabil pentru asigurarea respectării drepturilor consumatorilor legate de contract (cum ar fi dreptul de retragere sau garanția juridică).

În plus, directiva obligă aplicațiile digitale, cum ar fi piețele online, instrumentele de comparare, magazinele de aplicații și motoarele de căutare, să indice utilizatorilor care rezultate de căutare conțin „plasări plătite de produse”, în cazul cărora terții plătesc pentru o clasificare mai bună, sau „includere plătită”, în cazul cărora terții plătesc pentru a fi incluși în lista rezultatelor căutării.

Aceeași directivă îmbunătățește protecția consumatorilor în ceea ce privește serviciile digitale „gratuite”, și anume serviciile digitale pentru care consumatorii nu plătesc, dar furnizează date cu caracter personal, cum ar fi stocarea în cloud, conturile de pe platformele de comunicare socială și cele de poștă electronică. Mai multe informații AICI


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button