Expres

Un off-shore cipriot selectat să construiască o parte din autostrada Comarnic-BRAȘOV

 

Guvernul prevede investiții de 100 milioane euro în autostrada Comarnic – Braşov începând cu 2018. Din cele cinci loturi, au fost lansate proceduri de achiziție a execuției pentru două și au desemnați constructori doar pentru unul. În cazul acestuia a fost aleasă o firmă deținută de un off-shore cipriot, asociat cu un controversat om de afaceri, notează Economica.net.

Anul acesta ar putea demara proiectarea şi construcţia lotului 5 al autostrăzii Comarnic – Braşov, care va face legătura între Transilvania şi Muntenia. Autostrada Comarnic – Braşov (57 de kilometri) ar putea beneficia anul acesta de investiţii atât pentru construcţia lotului Râşnov – Cristian, cât şi pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru loturile de mijloc, arată planurile Guvernului, scrie Economica.net, Mai exact, pentru loturile de mijloc, de la km. 115 până la km. 162, petntru care este nevoie de revizuirea studiului de fezabilitate, Guvernul prevede cheltuieli de 11,45 milioane de lei din credite de angajament şi încă 1 milion de lei, credite bugetare. În total, 12,45 milioane de lei pentru revizuirea studiului de fezabilitate. De asemenea, Guvernul mai prevede cheltuieli de 459,79 milioane de lei, reprezentând credite de angajament, pentru contractele de execuţie a loturilor de la capete. După cum se observă, finaţarea pentru această autostradă este asigurată în principal din credite de angajament. Spre deosebire de creditele bugetare, care sunt fonduri din bugetul statului, creditele de angajament reprezintă fonduri din alte surse, precum împrumuturile. Acestea pot fi contractate în limita permisă de către Ministerul Finanţelor.

Râșnov- Cristian ar putea începe anul acesta

Procedura pentru lotul 1, sector Comarnic – Predeal, a fost însă anulată după ce singura ofertă depusă, cea a firmei UMB Spedition, deținută de Dorinel Umbrărescu, a fost considerată neconformă. Cea pentru lotul de la km 162 – km 168 şi drum de legătură, a fost contestată de Strabag, după ce a fost declarată câştigătoare oferta Alpenside. Desemnarea câștigătorului a avut loc la finele anului trecut. Dacă perioada de contestaţii şi soluţionare a acestora nu se lungeşte prea mult, există şanse ca în 2017 să fie semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia acestuia. Acesta este tronsonul care „taie munţii şi care va putea fi şi o centură pentru Braşov utilizată de cei care merg dinspre Făgăraş, Ghimbav sau Cristian către Bucureşti. Loturile 3, 4 şi 5 sunt în acest moment în procedură de revizuire Studiu de Fezabilitate.

Legături „periculoase”

Alpenside SRL este deținută de un anume Mihai Florin-Cristian și de un off-shore cipriot, Alpenside Holding Ltd. În 2013, această companie funcționa sub numele Util Construct Plus, iar printre acționarii săi se număra Sorin Freciu – un apropiat al lui Sorin Ovidiu Vîntu.
Potrivit informațiilor disponibile pe Ministerul Finanțelor, Alpenside SRL are ca obiect de activitate „lucrări de construcții a proiectelor utilitare pentru fluide”.
Specialist Consulting, firma asociată cu Alpenside pentru lucrările la lotul 5, are ca obiect de activitate proiectare și consultanță în domeniul drumurilor. În mai multe licitații publice, Specialist Consulting a fost asociată cu Comnord, firmă care l-a avut ca angajat inclusiv pe Cătălin Homor, director general al CNAIR la momentul la care asocierea Alpenside-Specialist Consulting a fost desemnată câștigător al licitației pentru lotul 2.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button