Trei şcoli din județ primesc 45.000 de euro pentru a reduce abandonul şcolar
Trei şcoli din județ primesc 45.000 de euro pentru a reduce abandonul şcolar
Trei comunităţi şcolare din zone rurale din judeţul Braşov au fost declarate câștigătoare și vor primi finanţare în cadrul Fondului Şcolilor Active – pilonul Follow–up, scopul principal al programului fiind reducerea abandonului şcolar, prin educaţie şi sport.
În prima etapă a programului, pilonul Start-up, implementat în perioada aprilie-iulie 2025, au participat cinci comunități. Dintre acestea, trei intră în etapa de Follow-up, având astfel posibilitatea să continue cu un proiect mai amplu, prin care să intervină holistic în comunitate pentru a adresa multiplele aspecte ale cauzelor abandonului școlar timpuriu și performanței educaționale scăzute. Etapa de Follow-up însumează fonduri totale de 184.500 de euro. Este vorba de un pachet format din trei granturi: educațional – remedial pentru copii, suport emoțional pentru profesori și infrastructură sportivă. Cele trei comunităţi finanţate sunt: Şcoala Gimnazială Budila, Şcoala Gimnazială „Bethlen Samuel” Racoş şi Şcoala Gimnazială Crizbav, iar fiecare şcoală a semnat propriul contract de finanţare pentru grantul educaţional – remedial în valoare de 45.000 de euro. „Împreună au parcurs un proces complex de planificare a intervenției holistice pentru anul școlar 2025-2026, au dovedit implicare, capacitate de implementare, deschidere spre dezvoltare și nu în ultimul rând au format echipe unite de profesori devotați pentru dezvoltarea individuală a copiilor prin educație și sport!, spun organizatorii, Fundația Comunitară Brașov. Iniţiativele educaţionale vor fi realizate într-un context comunitar implicând intervenţii pe patru niveluri: copii, profesori, părinţi şi comunitate.
Copii: Intervențiile personalizate pentru cei 105 copii, câte 35 de elevi la nivelul fiecărei școli cu vârste cuprinse între 6 și 8 ani, cu decalaje majore în dezvoltare, cuprind:
activități remediale pe literație și numerație în grupuri mici de 3-5 copii;
activități specializate pe dezvoltarea proceselor cognitive;
activități sportive recurente axate pe dezvoltarea motricității și a competențelor fizice;
excursii și diferite activități sportive comunitare.
Profesori: Echipa de proiect este angrenată în multiple activități pe parcursul anului școlar 2025-2026 care cuprind:
formarea în noi metode și tehnici de educație individualizată a copiilor, axate pe dezvoltarea funcțiilor cognitive, pe dezvoltarea competențelor de literație și numerație, pe competențe fizice și motrice, respectiv, dezvoltare socio-emoțională;
construirea unei relații vii cu părinții, punând accent pe puterea învățării și a experimentării împreună cu părinții și cu ceilalți actori ai comunităților lor;
dezvoltarea unei rețele de sprijin pentru cadre didactice și construcția unei comunități profesorale active, angrenată în formare continuă și cu spirit de susținere reciprocă.
Părinți: se pune accent pe formarea și dezvoltarea unei relații echilibrate de colaborare între părinți și școală prin intermediul a 2 activități principale:
Școala Părinților – sesiuni educaționale interactive pentru a oferi sprijin părinților să construiască un mediu propice creșterii copiilor lor și de a veni în ajutorul lor în susținerea învățării
prin implicarea și participarea activă în organizarea și demararea evenimentelor comunitar-sportive
Comunitate: organizarea și demararea a minim două evenimente comunitar-sportive organizate la nivelul comunității locale pentru a contribui la o implicare activă și la o dezvoltare comunitară participativă.
În weekendul 4-5 octombrie a avut loc prima întâlnire a profesorilor din cele trei comunităţi implicate, unde a fost pusă baza reţelei profesorilor.
Programul este creat de Fundaţia Comunitară Braşov în parteneriat cu Ţiriac International Foundation.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

