ȘOC. RCA-ul s-ar putea scumpi cu aproximativ 30%. Transportatorii amenință că vor circula fără asigurarea obligatorie
Începând cu 2016 se preconizează scumpiri importante, atât pentru CASCO, cât și pentru RCA. Potrivit informațiilor mytex.ro, RCA-ul se va scumpi cu aproximativ 30% față de anul 2015.
Dacă în 2015 transportatorii au plătit aproximativ 15.000-16.000 de lei pe an pentru asigurarea obligatorie, din 2016 proprietarii de autocare și tiruri vor trebui să scoată din buzunar mai mult cu aproximativ 4.500 de lei, în măsura în care în 2013 și 2014 RCA-ul costa undeva la 3.500-4.000 de lei.
„Creșterea prețului nu e justificată. La una dintre mașini plătesc aproximativ 15.000 de lei pe asigurare. În doi ani de zile eu îmi pot cumpăra o nouă mașină din banii de asigurare. Eu dețin un autobuz-autocar. O să circulăm fără asigurări. Și așa sunt scumpe RCA-urile, mai ales cum e la mine pentru mașinile pe care le am. Asigurările sunt oricum scumpe față de nivelul de trai din România. Din 12 luni ar trebui să muncesc două, trei luni ca să plătesc asigurarea”, a declarat Drăgoiu Paul, patronul firmei de transport Paul Motto.
Patronii companiilor de transport, obligați să aibă mașini înmatriculate în România
La auzul acestor vești, nu puțini au fost cei care s-au gândit să își înamtriculeze mașinile în Bulgaria, numai că legea îi obligă să aibă autovehiculele înmatriculate în România pentru a putea obține licențe de transport.
Totodată, aceștia spun că ar putea susține noile prețuri dacă și-ar scumpi biletele de transport cu aproximativ 250%.
„Dacă în 2013 cumpăram pentru un autobuz un RCA cu 3.500-3.900 de lei, acum îl cumpărăm cu 14.000-15.000 de lei. Ne dă peste cap, noi va trebui să scumpim prețurile pentru a acoperi cheltuiala foarte mare și nejustificată. Eu cred că sunt foarte multe dedesubturi aici și multe «pierderi» de acoperit. Noi nu putem înmatricula mașinile în Bulgaria, pentru că atunci nu mai putem obține licențe de transport, dar vom circula fără asigurări. Fără licență nu pot circula, dar fără RCA circul, risc. În momentul actual avem la toate mașinile RCA. Dacă scumpești prea mult prețurile, sare lumea în cap cu OPC, cu concurența… Soluțiile sunt sus. Nu sunt la noi. Nouă nu ne cere nimeni părerea. Noi ar trebui să intrăm prima dată cu salariile în Europa, după aceea cu taxele, iar după aceea să intrăm și noi. Noi putem susține noile prețurile printr-o mărire cu 250% a prețului biletului călătoriei”, a declarat Radu Beldeanu, proprietarul firmei de transport Art-Ana.
Creșterea RCA-ului, ABUZIVĂ
„RCA-ul este foarte scump. Este o creștere abuzivă. Ca firmă de transport, e mai complicat să îți înmatriculezi mașina în Bulgaria, e vorba de licențe. E greu să spun cât trebuie să plătesc, chiar dacă am avut daune, chiar dacă nu, tot mai scump e de fiecare dată. Nu am făcut o statistică. RCA-ul s-a scumpit în fiecare an. Nici serviciile nu sunt ca atare. Seviciile nu se adaptează prețurilor. Cel puțin dacă ei au adoptat niște prețuri europene, ar trebui ca și serviciile să fie europene. Mulți o să riște, să nu își facă RCA”, a declarat patronul Bitte Impex.
RCA-ul este o asigurare obligatorie. Dacă un șofer este prins circulând fără, amenda este de 1.000 de lei, iar Poliția va confisca numerele și talonul autovehiculului. Totodată, pentru recuperarea acestora, șoferul trebuie să plătească amenda și să își facă asigurarea obligatorie.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.