Expres

Sindicaliștii din CFR BRAȘOV protestează la Guvern și Ministerul Transporturilor

 

Sindicaliștii feroviari anunță proteste începând cu 16 septembrie, în fiecare zi între orele 10.00 – 12.00, dar în zilele de luni și marți în fața Ministerului Transporturilor și în zilele de miercuri și joi în fața Guvernului României. Angajații protestează împotriva situației critice în care se află întreg sistemul feroviar din România și împotriva falimentării acestuia. Redăm mai jos comunicatul:

Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) va picheta în perioada 16-19.09.2019 și 23-26.09.2019, în fiecare zi între orele 10.00 – 12.00, în special împotriva situației critice în care se află SNTFC „CFR Călători” SA din cauza:

– tergiversării achiziției celor 80 Rame Electrice Regionale noi pe fonduri europene de către Autoritatea de Reformă Feroviară, care, deși cunoaște că există o lipsă mare de material rulant la operatorii de transport feroviar de călători din România, nu se grăbește cu achiziția, publicând totuși anunțul de participare în SICAP doar pentru lotul 1 de 40 de Rame Electrice Regionale, la care este asigurată mentenanța doar pentru o perioadă de 15 ani, și pentru că nu a publicat așa cum era necesar anunțul de participare în SICAP pentru toate cele 80 Rame Electrice Regionale noi pe fonduri europene situație în care se dubla și durata mentenanței la o perioadă de 30 ani  (cât este prevăzut pentru lot 1 și lot 2 împreună);
– vagoanelor, locomotivelor, automotoarelor și ramelor electrice ce sunt majoritatea vechi și insuficiente, ceea ce are ca efect condiții de muncă inumane pentru mecanicii de locomotivă și automotor, dar și pentru șefii de tren și conductori;
– lipsei de personal la funcțiile de: mecanici locomotivă și automotor, revizori locomotivă, șefi tură, mecanici instructori, formatori și evaluatori, șefi tren și conductori, casieri etc ;
– lipsei totale de investiții în materialul rulant al CFR Călători începând din anul 2011 și până în prezent;
– tergiversarea investiților substanțiale în infrastructura feroviară;
– condiților  grele de muncă în care își desfășoară activitatea salariații din Calea Ferată Română;
– subcompensării repetate a SNTFC „CFR Călători” SA;
– blocării celor 10% din compensația acordată pe anul 2019 la SNTFC „CFR Călători” SA ce trebuiau imediat folosiți pentru repararea locomotivelor, automotoarelor și ramelor electrice ce aparțin SNTFC „CFR Călători” SA
– lipsei unui BVC multianual pe cel puțin 4 ani pentru investiții în materialul rulant al SNTFC SNTFC „CFR Călători” SA:
– în loc de reorganizarea urgentă a Căii Ferate Române într-un sistem de tip HOLDING. se face o așa-zisă eficientizare a activității CFR Călători dispusă de directorul general Valentin Dorobanțu, probabil din cauza subcompensării CFR Călători, ceea ce duce la o lipsă de bani la CFR Călători și în anul 2019. Însă considerăm noi nu este o eficientizare reală, ci din contră provoacă multe alte probleme feroviare pentru CFR Călători, cum ar fi de exemplu: anularea de trenuri de călători începând în plin sezon din Mersul de Tren aprobat ce este deja în vigoare în anul 2019, anulări de trenuri care coroborate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/2177 al Comisiei din 22 noiembrie 2017 privind accesul la infrastructurile de servicii și la serviciile feroviare conexe, vor face loc din ce în ce mai mult operatorilor de transport feroviar de călători privați din EUROPA în depourile de locomotive ale operatorilor de transport feroviar din România etc.
Se va solicita la pichetări în mod expres să se renunțe de către conducerea CFR Călători la anulări de trenuri de călători și la alte așa-zise măsuri de eficientizare etc;
– existenței unității feroviare CFR Călători cu personalitate juridică separată de SCRL Brașov SA, în loc de eficientizare prin fuziunea SCRL Brașov SA prin absorbție la CFR Călători (varianta 1) sau absorbția reparatorilor de locomotivă la CFR Călători și SCRL Brașov să rămână cu personalitate juridică ca uzină reparatoare pentru CFR Călători (varianta 2);
– urgentarea demersurilor pentru recuperarea supraaccizei la combustibilul folosit de materialul rulant motor al OTF-urilor de stat: CFR Călători și CFR Marfă și folosirea sumelor respective în modernizarea materialului rulant motor;
– urgentarea demersurilor pentru recuperarea accizei la combustibilul folosit de materialul rulant motor al OTF-urilor de stat: CFR Călători și CFR Marfă și folosirea sumelor respective în modernizarea materialului rulant motor;
– lipsei fondurilor necesare CNCF „CFR” SA pentru ridicarea restricțiilor de viteză și limitărilor de viteză de pe infrastructura feroviară română;
– lipsei promovării de către Ministerul Transporturilor a actelor normative care să impună la Unitățile Feroviare de Stat existența coeficienților de ierarhizare pe funcții și de majorare a salariului  în funcție de salariul minim brut pe economie garantat în plată și/sau lipsa demersurilor necesare urgentării aprobării Legii privind  Statutul Personalului Feroviar;
– neasigurarea pentru salariații feroviari a accesului liber pe întreaga rețea feroviară indiferent de operatorii de transport feroviar care asigură trenurile pe rutele de transport etc.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button