Shrinkflation, în vizorul Protecției Consumatorilor
Shrinkflation, în vizorul Protecției Consumatorilor.
Astăzi a intrat în vigoare Ordinul Președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) care impune o informare exactă a consumatorilor, în cazul practicii comerciale cunoscute sub numele de Shrinkflation.
Actul normativ stabileşte obligația operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect și precis cu privire la modificarea cantităților de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condițiile menținerii aceluiași preț, a explicat ANPC.
Shrinkflation, în vizorul Protecției Consumatorilor
Informarea trebuie făcută în același câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune și se va realiza prin intermediul unei plachete. De asemenea, operatorii economici trebuie să se asigure de existența unității de referință, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantității produsului.
Obligația de informare a consumatorilor de către operatorii economici, prevăzută la art. 2 al prezentului act normativ, se aplică pe o perioadă de cel puțin 30 de zile, de la data punerii în vânzare, la raft, a produsului cu volum sau greutate redusă.
„Prin acest Ordin, stabilim un standard de exigență și transparență necesar în relația cu consumatorii. Orice încercare de a masca reducerea cantităților de produse, menținând aceleași prețuri și ambalaje, fără o informare clară și precisă, va fi sancționată. Consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă și precisă, iar operatorii economici trebuie să își asume această responsabilitate. ANPC va monitoriza cu strictețe aplicarea acestui act normativ și nu va tolera nici un fel de abateri”, a declarat Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.