Expres

Şeful de la Ryanair prevede vremuri grele pentru… Wizz Air / Probleme mari înainte de Crăciun / Mai multe companii low cost vor intra în faliment

Şeful de la Ryanair prevede vremuri grele pentru… Wizz Air.

Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair, a relatat pentru Corriere della Sera că multe companii aeriene low cost trec printr-o perioadă delicată: „Problema în Europa este că există multe companii care pretind că sunt low cost, dar au o structură a costurilor ridicată. Play nu a avut niciodată profit. Vor fi și alți operatori mici care vor face față cu greu pe piață. Vor exista alte falimente înainte de Crăciun. Cred, de asemenea, că Wizz Air se află în dificultate”.

Michael O’Leary a criticat strategia celor de la Wizz Air: „În timpul Covid au vândut avioanele și le-au luat în leasing la rate mari. În ultimii ani și-au crescut flota cumpărând avioane de la principalul acționar. Apoi s-au îndreptat către o bancă pentru a le refinanța cu aceste contracte costisitoare de vânzare și leasing. În ultimii cinci ani, Wizz a înregistrat profituri derivând din aceste operațiuni în bilanț, ca un fel de schemă Ponzi. Cu cât crești mai mult, cu atât faci mai mult profit. Dar acum au încetat să mai crească și nu mai pot face asta.

Șeful de la Ryanair | MyTex.ro

Şeful de la Ryanair prevede vremuri grele pentru… Wizz Air

CEO-ul de la Ryanair a mai spus despre compania concurentă Wizz Air: „Se mișcă dezordonat. Acum cinci ani voiau să se extindă în Italia, apoi la Viena. Și au dispărut. Apoi trebuiau să devină compania numărul 1 în Orientul Mijlociu. Și au închis baza din Abu Dhabi, pentru că… există nisip în nenorocitul de deșert. O adevărată surpriză pentru toată lumea. Acum vor în Kazahstan, vor să crească din nou în Polonia. Dar e prea târziu să crească în Polonia, pentru că noi deja investim acolo. Se pare că, în general, nu vor face niciun profit. În timp ce noi avem o coadă de aeroporturi europene care vor să creștem la ele”.

O’Leary a mai spus privitor la strategia Ryanair: „Facem campanie pentru costuri mai mici și taxe mai mici pe transportul aerian. Meseria mea este să țip, să mă plâng, să protestez împotriva aeroporturilor regionale din Spania, împotriva taxei municipale din Italia. Între timp, creștem ca nebunii în Polonia. Creștem în Marea Britanie. Asta trebuie să facem”.

În România, Ryanair operează zboruri de la Bucureşti, Cluj şi Iaşi. S-a vorbit că ar putea veni în curând şi la Braşov, dar totul a rămas la nivel de promisiuni ale autorităţilor care răspund de aeroportul de la Ghimbav.

În schimb, dacă ceea ce susţine CEO-ul de la Ryanair se adevereşte, vor fi probleme mari (şi) la Aeroportul Braşov. Asta pentru că Wizz Air este în prezent singura companie aeriană care derulează curse regulate de la / la Ghimbav, extinzându-şi portofoliul de destinaţii europene în această toamnă.

Foto 1: Corriere della Sera


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

Citeşte şi...
Close
Back to top button