Expres

Schimbări majore la călătoriile cu avionul

Schimbări majore la călătoriile cu avionul

Biletele de îmbarcare și check-in-ul ar putea fi eliminate în cadrul reorganizării transportului aerian. Recunoașterea facială și un „card de călătorie” stocat pe telefoanele pasagerilor fac parte din planurile susținute de ONU de digitalizare a transportului aerian. Modificările ar putea fi făcute în următorii trei ani, scrie The Guardian. Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO), organismul ONU responsabil cu elaborarea politicii privind companiile aeriene, intenționează să schimbe radical normele existente pentru aeroporturi și companii aeriene prin introducerea unei „legitimații de călătorie digitale”.

Aceasta le va permite pasagerilor să stocheze informații privind pașaportul pe dispozitivele lor pentru a le utiliza în călătorii. În prezent, cei care călătoresc cu avionul trebuie să se înregistreze, ceea ce se poate face online sau la aeroport, la sosire. Apoi li se eliberează un bilet de îmbarcare cu un cod de bare. Acesta este scanat de pasager în diferite puncte din aeroport, inclusiv la poartă, înainte de îmbarcare.Iar pasagerii vor descărca un „permis de călătorie” pe telefon atunci când rezervă un zbor. Legitimația va fi actualizată automat în cazul în care se face vreo modificare a rezervării.

Valérie Viale, director de gestionare a produselor la Amadeus, o companie de tehnologie pentru călătorii, a declarat pentru The Times că schimbările au fost „cele mai importante din ultimii 50 de ani”. Ea a spus:

Ultima actualizare de mare amploare a fost adoptarea e-ticketing la începutul anilor 2000. Industria a decis acum că este timpul să se actualizeze la sisteme moderne care seamănă mai mult cu ceea ce ar folosi Amazon. Pentru ca planurile să fie puse în aplicare cu succes, ar fi necesare modernizări ale infrastructurii aeroporturilor, inclusiv tehnologia de recunoaștere facială și capacitatea de a citi un pașaport de pe un dispozitiv mobil. „Multe sisteme ale companiilor aeriene nu s-au mai schimbat de mai bine de 50 de ani, deoarece totul trebuie să fie coerent în întreaga industrie și interoperabil”, a declarat Viale.

Modernizarea infrastructurii aeroporturilor, inclusiv tehnologia de recunoaștere facială și capacitatea de a citi un pașaport de pe un dispozitiv mobil, ar fi necesare pentru ca planurile să fie puse în aplicare cu succes. Și modul în care sunt gestionate întârzierile și zborurile de legătură s-ar putea schimba. Conform tehnologiei în curs de dezvoltare, pasagerii care pierd zborurile de legătură din cauza unor întârzieri independente de voința lor ar putea primi în mod automat o notificare pe telefon cu detalii despre noul lor zbor. Legitimația lor de călătorie s-ar actualiza automat și li s-ar permite să se îmbarce pe noul zbor.

„În prezent, companiile aeriene au sisteme care sunt foarte izolate”, a declarat Viale. „Există un sistem de rezervări care, atunci când se deschide check-in-ul, face o legătură cu un sistem de livrare și spune «aici sunt rezervările mele, acum le puteți livra». În viitor, totul va fi mult mai continuu, iar biletul de călătorie va fi dinamic.”


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre


1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button