Expres

RATBV S.A. vrea să contracteze un credit de peste 25 milioane de euro, pentru cumpărarea de noi autobuze

 

Nou înființata societate comercială RATBV S.A., care se ocupă de transportul public în municipiul Brașov, solicită Consiliului Local Brașov aprobarea demarării negocierilor cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), în vederea contractării unui credit de maxim 116.610.000 de lei (aproximativ 25,35 milioane de euro), pentru cumpărarea de noi vehicule.

Începerea demersurilor de contractare a împrumutului de către RATBV S.A. ar urma să fie aprobată mâine, prin proiect de hotărâre, în cadrul ședinței Consiliului Local Brașov.

Din comisia de negociere a contractului de împrumut ar urma să facă parte doi membri ai executivului Municipiului Brașov desemnați prin dispoziție a Primarului Municipiului Brașov, patru membri ai RATBV S.A. numiți prin Hotărârea Consiliului de Administrație și președinții comisiilor nr. 1, 5 și 6 din cadrul CL Brașov sau înlocuitori desemnați de ei.

Cu împrumutul respectiv, RATBV intenționează să cumpere 105 autobuze, dintre care 25 mici (la prețul estimat de 180.000 de euro bucata), 45 medii (la prețul estimat de 230.000 de euro bucata) și 35 articulate (la prețul estimat de 300.000 de euro bucata). Având în vedere costurile de întreținere și cele de achiziționare mari în cazul troleibuzelor (400.000 de euro troleibuzul mediu și 500.000 de euro cel articulat), RATBV S.A. nu intenționează să cumpere și astfel de vehicule.

 Vehicule de 35 de ani vechime, aflate în circulație

În prezent, parcul auto al RATBV S.A. cuprinde 235 de vehicule, dintre care 15 autobuze sunt imobilizate cu defecțiuni multiple și majore care nu justifică repunerea în circulație, fiind propuse pentru casare, conform documentației aferente proiectului de hotărâre. Alte 26 de autobuze și cinci troleibuze sunt permanent în imobilizare pentru reparații de lungă durată, rămânând 189 de vehicule pe traseu, la care se înregistrează zilnic, în medie, 16 defectări, situații care generează o treime din totalul curselor nerealizate, având în vedere că pentru remedierea problemelor este necesară retragerea la garaj, conform conducerii RATBV S.A..

„Costurile cu întreținerea și reparația vehiculelor sunt anormal de mari, fiind cunoscut faptul că după o perioadă de exploatare de 10 ani, acestea ating dublul valorilor înregistrate în perioada normală de funcționare și continuă să crească exponențial, odată cu acumularea vechimii”, se explică în documentație.

Din punct de vedere al vechimii și gradului de uzură, se impune înlocuirea și scoaterea din funcțiune a circa 43 de autobuze medii, 14 autobuze articulate, 7 autobuze mici și 24 de troleibuze, deci în total a 88 de vehicule. Până la finalul anului 2018 se preconizează că vor fi scoase din funcțiune încă 42 de autobuze medii, 6 autobuze articulate, 8 autobuze mici, în total 56 de vehicule.

Printre vehiculele aflate în prezent în uz se numără 10 autobuze articulate Mercedes 405 G, care au între 26 și 30 de ani, precum și 4 troleibuze medii Renault până la 35 de ani vechime. De altfel, niciunul dintre troleibuze nu are mai puțin de 29 de ani.

La orele de vârf pot fi asigurate maxim 134 de vehicule, deși ar trebui minim 179

Date fiind problemele înregistrate în parcul auto și la nivel de personal (deficit de șoferi), la oră de vârf, RATBV S.A. poate pune în circulație 134 de mijloace de transport: 22 de autobuze articulate, 77 de autobuze medii, 20 de autobuze mici, 10 troleibuze articulate și 5 troleibuze medii.
Conform conducerii societății, pentru a rezolva problema aglomerației, este recomandată înlocuirea unor autobuze medii cu unele articulate și/sau suplimentarea numărului de vehicule pe liniile unde s-au observat probleme. De asemenea, ar fi necesară suplimentarea numărului autobuzelor cu trei, pentru a reduce aglomerația pe traseele care deservesc centrul istoric al orașului, iar șase vehicule trebuie pentru linia ce va fi înființată pe traseul Parcarea Poiana Mică – Poiana Brașov. În total, conform raportului de specialitate, parcul auto necesar deservicii planului de transport actual trebuie să cuprindă minim 179 de vehicule funcționale. 

Lifturile hidraulice pentru persoanele cu dizabilități, o dezamăgire

Accesibilitatea persoanelor cu dizabilități poate fi asigurată în prezent la 165 de autobuze din totalul parcului de 235 de vehicule, astfel că 45 de autobuze și 25 de troleibuze ar trebui înlocuite urgent, din acest punct de vedere.

„Având în vedere că din cele 165 de vehicule accesibilizate pentru persoanele cu dizabilități, un număr de 109 autobuze sunt dotate cu lifturi hidraulice pentru accesul cărucioarelor cu rotile, sisteme care prezintă multiple probleme în funcționare, se impune ca în viitorul apropiat să fie înlocuite și aceste vehicule cu mijloace de transport cu podea joasă”, susțin reprezentanții RATBV S.A..


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button