Expres

RATBV, prioritate în trafic, ca la Forza ZU

RATBV, prioritate în trafic, ca la Forza ZU

Primăria Brașov a relansat licitația pentru execuția lucrărilor de construcție pentru proiectul „Amenajare benzi dedicate transportului public în Municipiul Brașov și trotuare adiacente”.
Este primul proiect al municipalității prin care se vor crea culoare speciale pentru transportul în comun și, odată cu creșterea vitezei medii de deplasare a vehiculelor de transport public de călători, va crește și interesul brașovenilor – speră reprezentanții Primăriei – pentru acest tip de transport, care, la orele de vârf, îi va ajuta să ajungă mai repede la destinație.
Modelul a fost testat acum trei luni. Pentru a uşura accesul mijloacelor RATBV în zona centrală a oraşului, pe 9 septembrie, când în Piața Sfatului a avut loc concertul Forza ZU, au fost amenajate temporar benzi dedicate transportului public pe zona Bulevardul Iuliu Maniu – Strada 13 Decembrie (Onix – Ceasul Rău) – Bulevardul Eroilor – Bulevardul 15 Noiembrie (giratoriu AFI).

Soluția pentru orele de vârf

Investiția face parte din programul municipalității de trecere spre o mobilitate verde, care să ofere condiții de deplasare mai bune decât cu propriul automobil. Primele trei benzi vor fi amenajate pe traseul liniei 5, între terminalul Poienelor și cel de la Stadionul Municipal, precum și pe b-dul Victoriei, care va asigura legătura cu gara.
„Am relansat licitația pentru primele benzi dedicate transportului în comun. Investiția face parte din programul nostru de a transforma acest tip de transport, prietenos cu mediul, în principala soluție de mobilitate din interiorul orașului. Odată cu implementarea proiectului brașovenii vor putea face o comparație între ce oferă transportul în comun, respectiv cele mai bune condiții, costuri reduse și rapiditate, și transportul cu mașina proprie. Prin amenajarea benzilor dedicate, cel puțin la orele de vârf vom putea ajunge cu siguranță mai repede la destinație cu autobuzul electric sau cu troleibuzul. Vrem să le oferim brașovenilor soluții alternative de transport, pentru a avea un oraș cu un aer mai curat, un oraș mai prietenos cu cetățenii săi”, a declarat primarul Allen Coliban.

Traseele destinate circulației transportului public pentru care se amenajează benzi dedicate:

  1. Sensul Astra – Bartolomeu: terminal transport public Poienelor – Calea București – Str. Toamnei – B-dul M. Kogălniceanu – Str. Iuliu Maniu – Str. N. Iorga – Str. Lungă – Calea Făgărașului – terminalul de transport public Bartolomeu (Stadion Municipal);
  2. Sensul Bartolomeu – Astra: Calea Făgărașului – Str. Lungă – Bd. Eroilor – Bd. 15 Noiembrie – Calea București – terminal transport public Poienelor;
  3. B-dul Victoriei, pe ambele sensuri, între B-dul M. Kogălniceanu – terminalul de transport urban Gară.
    Lungimea traseului benzilor dedicate, cumulată pentru cele trei trasee, este de aproximativ 12,68 km.

Ce lucrări se vor face

Amenajarea benzilor dedicate se va realiza pe carosabilul existent, prin frezarea pe o lățime de 3-4 metri și o adâncime de 4-6 cm a asfaltului existent și așternerea pe o suprafață de 49.475 mp metri pătrați a unui covor asfaltic nou. Marcajele rutiere se vor reface pe o lungime totală, cumulată, de 39 de km, cu vopsea reflectorizantă.
Se vor reabilita trotuarele adiacente traseului benzilor, în zonele afectate de fisuri, tasări, văluriri.
În zonele de intersecție cu străzile secundare sau la intrarea și ieșirea din sensurile giratorii, benzile dedicate vor fi colorate și marcate cu mesajul internațional „BUS Only” (Doar pentru autobuz). De asemenea, separarea benzilor dedicate se va face, în funcție de posibilitățile din fiecare zonă de pe traseu, prin benzi rezonatoare sau semisfere de cauciuc.
Durata lucrărilor de amenajare și marcare a benzilor dedicate este de maxim 8 luni; durata cât mai scurtă de execuție a lucrărilor este și un factor de evaluare în cadrul procedurii de achiziție.
Garanția lucrărilor executate va fi de 5 ani de la data semnării procesului verbal de recepție. Garantia aplicabilă marcajelor/indicatoarelor rutiere va fi de 2 ani.
Valoarea estimată a lucrărilor este de aproape 15 milioane de lei (14.444.026,49 lei) fără TVA, fondurile fiind asigurate prin finanțare nerambursabilă prin Programul Operațional Regional. Demarat inițial prin POR – Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă și de la bugetul local, proiectul a fost etapizat, iar fondurile pentru realizarea lui vor putea fi asigurate prin actualul exercițiu financiar, Programul Regional Centru 2021 -2027.
Modalitatea de atribuire este cel mai bun raport calitate-preț, în care propunerea financiară reprezintă 40 de puncte, componenta tehnică 30 de puncte, iar durata de realizare a investiției 30 puncte.
Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 28.12.2023.
Pentru a optimiza procedura de achiziție, primăria a revizuit caietul de sarcini, astfel încât soluția tehnică utilizată pentru marcarea benzilor dedicate să fie adaptată condițiilor din caietul de sarcini și valorii acestei lucrări.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
4 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Tot eu
5 luni în urmă

In ultimele zile valoarea PM2 in atmosfera a fost mai mereu pe portocaliu si rosu,peste 100.poate si in urma vanturilor mai puternice,care au rascolit toata mizeria..Se mai folosesc si masini de spalat si curatat strada,echipe de maturatori,nu doar pe hartie,ci… Citeşte mai mult »

Săndel
5 luni în urmă

Până una-alta, șoferii ratbv opresc în stații pe diagonală, ocupând două benzi și intrând doar parțial în refugii, călătorii fac salturi mortale din și în vehicule și, peste toate astea, n-au aflat încă că au prioritate la ieșirea din stații,… Citeşte mai mult »

mari
5 luni în urmă

Tot degeaba daca autobuzele circula 3-4 pe ora, unele chiar 1/ora si pleaca toate in acelasi timp de la capat, mori de frig ca prostu 15-20 de min in statie. Sau si mai rau, cand nu e lume multa in… Citeşte mai mult »

5 luni în urmă

[…] Bucurei a fost revocat din funcția de director economic al RATBV de către Consiliul de Administrație. În locul lui a fost numit Cristinel Viorel Florea (șef […]

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare