RATBV – plusuri și minusuri

RATBV – plusuri și minusuri.
Regia Autonomă de Transport Brașov (RATBV) este operatorul principal de transport public din Municipiul Brașov și zona metropolitană. Ca în orice astfel de serviciu, există şi plusuri, dar şi minusuri resimţite de călători.
RATBV – plusuri și minusuri
Conform ultimelor concluzii ale specialiştilor, iată rezultatele principale:
Plusuri
Flotă modernă. Majoritatea autobuzelor sunt noi, Euro 6 sau electrice. Sunt confortabile şi curate, cu unele excepţii.
Aplicaţie mobilă şi sistem digital. Aplicaţia RATBV arată timpii de sosire în timp real, harta liniilor şi permite plata biletelor prin SMS.
Extindere metropolitană. Autobuzele RATBV deservesc nu doar Braşovul, ci şi localităţile limitrofe, ceea ce uşurează naveta.
Benzi dedicate şi staţii moderne. Pe anumite artere există benzi pentru transportul în comun şi staţii renovate.
Frecvenţă decentă pe liniile principale. Linii precum 4, 5, 7, 8, 28, 36 au curse mai dese, mai ales la orele de vârf.
RATBV – plusuri şi minusuri
Minusuri
Întârzieri la ore de vârf. Din cauza traficului aglomerat, autobuzele nu respectă mereu graficul.
Supraaglomerare pe unele linii. Se întâmplă mai ales la orele de intrare/ieşire de la şcoli şi serviciu. În special pe liniile 5, 17, 28.
Probleme în zona metropolitană. În comune, frecvenţa este mică, iar seara, în special, unele curse lipsesc, ceea ce îngreunează naveta.
Preţuri resimţite ca mari. În special pentru cei care fac zilnic naveta în afara oraşului.
Schimbări de trasee sau orare. Uneori sunt comunicate târziu, astfel încât creează confuzie.
RATBV – plusuri şi minusuri
Pe Reddit, mulţi dintre călătorii RATBV se plâng de întârzieri. Şi un comentariu sugestiv n acest sens: „Nu mai vin la timp autobuzele din Braşov, acum sunt ca cele din Bucureşti”.
În ultima perioadă, RATBV a prins o imagine negativă, din cauza scandalului motorinei. În aprilie 2025, circa 45 de persoane – 38 de şoferi – au fost puse sub acuzare pentru furt calificat de motorină şi tăinuire – Detalii, AICI.
Atunci, George Scripcaru, primarul Braşovului, a calificat faptele ca un semnal de alarmă al unui sistem permisiv şi lipsit de control intern. El a punctat că, deşi autobuzele au senzori – sonde litrometrice – pentru detectarea scăderii bruşte a combustibilului şi existau proceduri contabile, nimeni nu a intervenit. Nici măcar în contextul unor camere de supraveghere nefuncţionale de ani de zile.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

