Expres

Raiffeisen Bank a pierdut definitiv procesul cu ANPC / „Mii de consumatori au șansa la un tratament corect! Milioane de euro se vor întoarce în bugetul familiilor acestora!”

  • raiffeisen.jpg
 

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv dosarul dintre Raiffeisen Bank și Protecția Consumatorilor, decizia fiind în favoarea părții din urmă. Anunțul a fost făcut de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

„Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza prin care se constatau practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, respectiv a confirmat Ordinul nr.837/20.10.2017, emis de către președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)”, se arată în comunicatul Protecției Consumatorilor.

 S-a făcut dreptate! O victorie importantă a Autorității! Munca colegilor mei și a mea este încă o dată răsplătită! Da, am câștigat o luptă importantă pentru consumatorul român! Mii de consumatori au șansa la un tratament corect! Milioane de euro se vor întoarce în bugetul familiilor acestora!
Mulțumesc echipei și vouă tuturor pentru încredere! Suntem aici să nu dezamăgim”, a transmis Paul Anghel, director general ANPC.

Instanța a admis că operatorul economic nu a informat, în perioada 2006-2008,  în prealabil consumatorii despre viitoarele costuri ale produsului financiar, credite în RON, EUR și CHF (franc elvețian), drept urmare i-a determinat pe aceștia să ia o decizie – contractarea creditelor respective – pe care altfel nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut nivelul la care dobânda avea să crească, respectiv costurile pe care nu le-au putut preconiza. 

„Acest lucru se întâmpla în contextul în care operatorul financiar-bancar cunoștea nivelul dobânzii pe care urma să-l aplice. Raiffeisen Bank a setat în sistem mărirea automată a dobânzilor, atunci când creditele împlineau un an de la acordare, justificând această practică printr-o clauză introdusă în contract, prin care să-şi justifice majorarea unilaterală a dobânzii.
În acest moment, după pronunțarea sentinței definitive și rămânerea în vigoare a Ordinului Președintelui ANPC, Raiffeisen Bank trebuie să modifice contractele afectate, emise în perioada menționată și să le aducă la nivelul momentului anterior practicii, inclusiv prin emiterea unui nou grafic de rambursare, cu condițiile contractuale de la momentul semnării acestora”, au precizat reprezentanții ANPC.

Ordinul mai sus menţionat al Preşedintelui ANPC a fost emis ca urmare a unui control realizat în 2017, cauzat de reclamații sosite din partea Grupului clienţilor cu credite în CHF, moment în care s-a constatat existența acestor practici comerciale incorecte din partea băncii. 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button