Expres

Rabla pentru Electrocasnice nu se va mai ține anul acesta

Rabla pentru Electrocasnice nu se va mai ține anul acesta

Programul „Rabla pentru Electrocasnice” nu se va mai desfășura în acest an, dat fiind faptul că Ministerul Mediului, Apel și Pădurilor nu a prioritizat acest program.
Politicile, strategiile de mediu și prioritizarea lansării programelor sunt stabilite la nivelul autorității centrale de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în coordonarea căreia se află Administrația Fondului pentru Mediu. În baza acestora, conform OUG nr. 196/2005 privind Fondul pentru Mediu și a bugetului aprobat, AFM deschide noile sesiuni de finanțare, în vederea susținerii politicilor asumate la nivel național”, a transmis AFM pentru „Adevărul”.
De asemenea, în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al Fondului pentru mediu pentru anul 2024 nu sunt prevăzute fonduri pentru lansarea unei sesiuni suplimentare de finanțare prin care solicitanții să beneficieze de suport financiar pentru înlocuirea echipamentelor electrice și electronice de uz casnic, uzate, cu unele noi, mai performante din punct de vedere energetic.
Potrivit unei analize realizate anul trecut de Reveal Marketing Research, 70% dintre români își achiziționează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică, în timp ce 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoții avantajoase, iar 17%, deoarece își doresc dotarea casei cu tehnologii noi/ inovații.
În funcție de gen, femeile se diferențiază ca fiind mai pragmatice, acestea obișnuind în mai mare măsură să înlocuiască un aparat electrocasnic ce s-a stricat cu unul nou (75% vs. 65% bărbați), iar bărbații ca fiind mai atrași de urmărirea și achiziționarea noilor tehnologii (21% vs. 14% femei).
De asemenea, presiunile economice îi fac pe români mai chibzuiți, procentajul celor care aleg să repare electrocasnicele stricate crescând semnificativ comparativ cu 2021, de la 6% la 15% în prezent.
Tot din dorința de economisire, programul „Rabla pentru electrocasnice” se bucură de o popularitate crescută în rândul românilor, 64% manifestându-și interesul de a se înscrie în program.
Majoritatea consumatorilor (70%) aleg electrocasnicele în funcție de preț, iar promoțiile la electrocasnice (46%) s-au dublat ca importanță în decizia de achiziție comparativ cu anul 2021, mai arată studiul.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button