Expres

Prioritizarea românească a proiectelor de autostrăzi / A3 Ploieşti – Braşov e tot în aer / Situaţia din 2021 şi cea de acum

Prioritizarea românească a proiectelor de autostrăzi.

În urmă cu patru ani, în perioada Guvernului Nicolae Ciucă, a fost lansat Programul Investițional 2021 – 2030, care prioritiza 27 de proiecte de autostrăzi și drumuri expres, în funcție de criterii precum eficiență economică și conectivitate strategică – vezi tabelul de mai jos. Acestea urmau să fie finanțate prin Programul Transport și erau separate de cele din scenariul de referință, aflate deja în execuție sau finanțate prin PNRR

top autostrazi prioritare

În prezent, dacă ne uităm la lista celor 27 de proiecte din 2021, doar patru au ajuns în faza de execuție, aşa cum a analizat economica.net, argumentând şi cu tabelul de mai jos.

autostrazi

Prioritizarea românească a proiectelor de autostrăzi

Cea mai mare „retrogradare” s-a produs în cazul drumului de mare viteză București – Giurgiu. Locul 2 în topul priorităților din 2021 a coborât pe poziția 23 anul acesta, abia fiind lansat la licitație pentru studiul de fezabilitate.

Alte proiecte considerate prioritare în 2021 precum A3 Ploiești – Brașov (autostradă împărțită în două tronsoane în tabele) au fost „retrogradate”. Transferat de la CNAIR la CNIR, proiectul autostrăzii prin Valea Prahovei este în impas, contractul pentru studiul de fezabilitate semnat cu cel mai mare proiectant de autostrăzi din România fiind chiar suspendat în ultimele trei luni.

La polul opus, cea mai mare „promovare” se înregistrază în cazul Drumului Expres Brăila – Focșani, care a avansat 16 locuri, de pe ultima poziție (27) în urmă cu patru ani, până pe 11.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

Back to top button