Expres

Primăria Braşov caută firmă care să rezolve problemele iluminatului public la intrările în oraş

  • pavaj.png
 

Primăria Braşov a lansat, ieri, anunţul de participare privind modernizarea şi extinderea sistemului de iluminat public aferent străzilor Oltului, Someşului, Lacurilor, Calea Bucureşti, Iazului, Brânduşelor, Bârsei, Ioan Slavici, I.L. Caragiale, B-dul Victoriei, Aleea Tiberiu Brediceanu, Brazilor, Stejarului, Şoseaua Cristianului şi DN 13.
Valoarea estimată a lucrărilor de proiectare şi construire, fără TVA, este de 9.260.373,17 lei, exclusiv TVA, după cum urmează:

Str. Lacurilor- 1.599.918,32 lei,
Calea Bucureşti – 174.661,18 lei,
Str. Oltului – 430.442,23 lei, Str.
Someşului – 120.280,48 lei,
Str. Iazului – 135.724,88 lei,
Str. Brânduşelor – 361.823,59 lei,
Str. Bârsei – 760.780,99 lei,
Str. Ioan Slavici – 136.328,22 lei,
Str. I.L. Caragiale – 210.181,32 lei,
DN 13- 1.800.023,32 lei,
Şos. Cristianului – 517.540,00 lei,
Stejarului – 307.720,10 lei,
Brazilor – 921.488,58 lei,
Aleea Brediceanu – 1.337.022,07 lei,
B-dul Victoriei – 446.437,89 lei.

„Am postat pe SEAP anunţul de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia a unor reţele noi de iluminat public sau, pe anumite străzi, de modernizare a acestora. Poate cea mai importantă dintre lucrări este cea care vizează instalarea sistemului de iluminat public pe DN 13, tronsonul cuprins între Pasajul Fartec şi ocolitoare, singura ieşire din oraş fără sistem de iluminat public. La aceasta se adaugă şi extinderea reţelei pe DN 73, între intersecţia cu str. Bucegi şi limita intravilanului muncipiului Brasov, şi pe Calea Bucureşti, între magazinele Selgros şi Metro, pe partea stângă, în direcţia de mers spre Bucureşti. În felul acesta, putem spune că am rezolvat, în mare parte, ceea ce înseamnă iluminatul intrărilor în oraş. Mai rămâne sectorul din DN 13 aflat în administrarea CNAIR, de la intersecţia cu ocolitoarea până la ieşirea din oraş, înspre Târgu Mureş, unde, din păcate, nu putem interveni. Această achiziţie vizează şi modernizarea unor reţele de iluminat, dar şi a unor treceri de pietoni, în zona cărora vor fi instalate, în asfalt, sisteme LED de semnalizare a acestor treceri”, a precizat viceprimarul Laszlo Barabas.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 15 iunie, ora 16.00. Criteriile de atribuire a contractului sunt preţul ofertei (90%) şi cantitatea de energie electrică mai mică consumată de aparatele de iluminat (10%).
Durata proiectării şi a lucrărilor de execuţie este de 18 luni.

Informaţii din caietul de sarcini:

Structura investiției:

Str. Lacurilor: realizarea unui sistem de iluminat nou (în locul celui existent), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează 88 de puncte luminoase care au în componență:
3,6 km de rețea de drumuri publice iluminate;
74 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
82 aparate de iluminat stradal cu surse LED;
6 aparate de iluminat dedicate pentru trecerile de pietoni cu surse LED;
88 module de telegestiune;
3 sisteme de semnalizare cu marker LED pentru treceri de pietoni.*

Calea București (tronsonul cuprins între Segros şi Metro, pe partea dreapta, în direcţia de mers spre Bucureşti): realizarea unui sistem de iluminat nou (extindere reţea), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează 11 puncte luminoase care au în componență:
0,53 km de rețea de drumuri publice iluminate;
11 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
11 aparate de iluminat cu surse LED.

Str.Oltului: realizarea unui sistem de iluminat nou (parţial înlocuirea celui existent, parţial extindere reţea), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează 35 de puncte luminoase care au în componență:
0,97 km de rețea de drumuri publice iluminate;
31 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
32 aparate de iluminat stradal cu surse LED;
3 aparate de iluminat pietonal cu surse LED;
35 module de telegestiune.

Str. Someșului: realizarea unui sistem de iluminat nou (extindere între sensul giratoriu de la Magnolia şi intersecţia cu str. Vasile Alecsandri), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează 7 puncte luminoase care au în componență:
0,27 km de rețea de drumuri publice iluminate;
7 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
7 aparate de iluminat cu surse LED;
7 module de telegestiune.

Str. Iazului: realizarea unui sistem de iluminat nou (extindere reţea), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precumși implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează12 de puncte luminoase care au în componență:
0,35 km de rețea de drumuri publice iluminate;
12 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
12 aparate de iluminat stradal cu surse LED;
12 module de telegestiune.

Str. Brândușelor: realizarea unui sistem de iluminat nou (în locul celui existent, pe tronsonul cuprins între b-dul Al. Vlahuţă şi str. Zizinului, cartierul Scriitorilor), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precumși implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează 20 de puncte luminoase care au în componență:
0,73 km de rețea de drumuri publice iluminate;
20 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
20 aparate de iluminat cu surse LED.

Str. Bârsei: realizarea unui sistem de iluminat nou (în locul celui existent), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precumși implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția este formata din 81 de puncte luminoase care au în componență:
3,28 km de rețea de drumuri publice iluminate;
81 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
81aparate de iluminat stradal cu surse LED;
81 module de telegestiune.

Str. Ioan Slavici: realizarea unui sistem de iluminat nou (în locul celui existent), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează8 puncte luminoase care au în componență:
0,27 km de rețea de drumuri publice iluminate;
8 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
8 aparate de iluminat cu surse LED;
8 module de telegestiune.

Str. I. L. Caragiale: realizarea unui sistem de iluminat nou (în locul celui existent), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează13 de puncte luminoase care au în componență:
0,43 km de rețea de drumuri publice iluminate;
12 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
13 aparate de iluminat cu surse LED;
13 module de telegestiune.

B-dul Victoriei : montarea unui ansamblu de stâlpi de iluminat 9 m/5 m pe care să poată fi montate corpurile de iluminat LED existente și realizarea iluminatului unei treceri de pietoni amplasată într-o zonă de risc ridicat.
Investiția este formată din:
44 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
Un sistem de semnalizare cu marker LED pentru treceri de pietoni.

Aleea Tiberiu Brediceanu: realizarea unui sistem de iluminat nou (în locul celui existent + iluminat arhitectural pentru ziduri şi bastioane), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează160 de puncte luminoase care au în componență:
133 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
160 aparate de iluminat cu surse LED;
69 proiectoare LED;
165 module de telegestiune
4,950 km rețea electrică subterană.

Str. Brazilor: realizarea unui sistem de iluminat nou (în locul celui existent), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează60 de puncte luminoase care au în componență:
1,89 km de rețea de drumuri publice iluminate;
57 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
55 aparate de iluminat stradal cu surse LED;
5 aparate de iluminat pietonal cu surse LED;
66 module de telegestiune.

Str. Stejarului: realizarea unui sistem de iluminat nou (în locul celui existent), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează17 de puncte luminoase care au în componență:
0,58 km de rețea de drumuri publice iluminate;
17 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
17 aparate de iluminat stradal cu surse LED;
23 module de telegestiune.

Șos Cristianului: realizarea unui sistem de iluminat nou (extindere reţea), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează54 de puncte luminoase care au în componență:
1,65 km de rețea de drumuri publice iluminate;
44 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
54 aparate de iluminat stradal cu surse LED;
54 module de telegestiune.

DN 13: realizarea unui sistem de iluminat nou (între Leroy Merlin şi intersecţia cu ocolitoare, unde în acest moment nu există reţea de iluminat public), compus din rețele de alimentare subterane, stâlpi metalici şi aparate de iluminat cu tehnologie LED, precum și implementarea unui sistem de telegestiune.
Investiția vizează147 de puncte luminoase care au în componență:
2,64 km de rețea de drumuri publice iluminate;
65 stâlpi metalici pentru iluminat cu suporturi metalice aferente;
143 aparate de iluminat stradal cu surse LED;
4 aparate de iluminat dedicate pentru trecerile de pietoni cu surse LED;
147 module de telegestiune;
2 sisteme de semnalizare cu marker LED pentru treceri de pietoni.

*Sistem de semnalizare cu marker LED

Pentru o mai bună delimitare și semnalizare a zonei de risc, se vor monta aparate de iluminat tip marker LED , în zona dintre benzi și transversal pe calea de rulare înaintea trecerii de pietoni.
Cerințe tehnice minime impuse pentru marker alimentat prin inducție pentru treceri de pietoni:
– alimentare marker: prin inducție;
– ideal pentru iluminatul pe șosea, inclusiv delimitarea benzilor de circulație, marginea drumului;
– înălţime de maximum 4mm deasupra solului;
– nu există conexiune fizică (fir) între sursa de alimentare (cablu îngropat) și Marker;
– vizibil pana la 2 km distanță;
– programabil;
– carcasa din policarbonat cu rezistența UV;
– design cu auto-curățare.

foto 2 – dispunere semnalizare luminoasă în pavaj


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button