Expres

Previziune-șoc: 17 ore pentru a ajunge de la București la BRAȘOV

 

Banii pentru autostrada Comarnic-BRAŞOV ar putea veni de la BERD

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a revenit cu noi declarații despre autostrada Comarnic – Braşov, afirmând că va fi realizată de către guvernul liberal, dar construirea acesteia va dura aproximativ şase ani, timp în care, susţine Bode, drumul până la munte pe Valea Prahovei „va dura 17 ore”. Ministrul afirmă că alternativa cea mai „la îndemână” pentru DN 1 este drumul judeţean 102I, pe care Ministerul Transporturilor vrea să-l preia de la consiliile judeţene care îl administrează şi să îl reabiliteze prin Compania Naţională de Investiţii.
Lucian Bode a spus că parteneriatul public-privat încheiat de guvernul PSD pentru autostrada Comarnic-Braşov este unul „cum nu a văzut nimeni în lumea asta”. „Disperarea unora, când au văzut că nu glumim şi anulăm acea mizerie numită parteneriat public-privat model Vâlcov-Dăncilă pe Comarnic – Braşov au început să ne atace din toate părţile, că renunţăm la autostradă. Autostrada Comarnic – Braşov va fi construită de către guvernul liberal, este un obiectiv major, strategic declarat de către CSAT, şi va fi construită, numai că până când demarăm lucrările efectiv la autostrada Comarnic – Braşov, la cei 58 de kilometri, mai trec aproximativ doi ani de zile. Până când finalizăm lucrările este posibil să mai treacă încă patru ani de zile. Dacă anul trecut am stat în trafic şapte ore, peste şase ani de zile vom sta 17 ore pe DN 1. Este inadmisibil să stăm cu mâinile în sân şi să nu ne uităm la variante alternative la acest trafic infernal, sufocant, pe DN 1”, a afirmat Lucian Bode, la Realitatea.

Ministrul a precizat că alternativa „cea mai la îndemână” pentru DN 1 este drumul judeţean 102I care leagă municipiul Câmpina de comuna Valea Doftanei din judeţul Prahova. El a spus că se intenţionează ca autorităţile centrale prin Compania Naţională de Investiţii să preia tronsoanele – 25 de kilometri de drum – 11 în judeţul Prahova şi 14 kilometri în judeţul Braşov – care trebuie reabilitate, realizează reabilitarea şi le predau apoi administratorului drumului, Consiliul Judeţean Braşov, respectiv Consiliul Judeţean Prahova. Acest drum ar putea fi realizat în doi ani sau doi ani şi jumătate, cu costuri de cel mult un milion de euro pe kilometru, şi deschis traficului uşor, respectiv autovehiculelor cu masa de până la 7,5 tone, a precizat Lucian Bode.

El a menţionat că, potrivit măsurătorilor de trafic, în momentele de vârf, o treime din cei care circulă pe acest drum nu merg în stațiuni ci sunt în tranzit și ar putea folosi o altă variantă de traseu.

„Avem 27,5 kilometri de la Câmpina la Valea Doftanei, drum reabilitat, covor asfaltic în condiţii foarte bune de circulaţie. De la Valea Doftanei până la limita cu judeţul Braşov sunt 14 kilometri de drum judeţean, din care 3 kilometri sunt în reabilitare, asfaltare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, mai rămânând 11 kilometri de reabilitat. De la limita judeţului Braşov până la Săcele mai sunt 14 kilometri. 11 kilometri în Prahova şi 14 km în Braşov, soluţia din punctul nostru de vedere, discutată la cel mai înalt nivel, cu prim-ministrul, cu ministrul Dezvoltării şi doamna preşedinte al Companiei Naţionale de Investiţii”, a spus ministrul.

Ministrul Transporturilor a precizat că a discutat cu primarii localităţilor de pe Valea Prahovei şi că îşi doreşte realizarea unor pasaje şi altor lucrări de infrastructură care să descongestioneze traficul rutier, lucrări care ar putea fi realizate din fonduri europene.

Lucian Bode a subliniat că la acest moment Compania Națională de Investiții (CNI) are fondurile necesare, 1,1 miliarde de lei, credite de angajament în buget, pentru a demara cele două investiții. Potrivit spuselor sale CNI va prelua cele două drumuri, urmând să realizeze documentațiile tehnice, să obțină avizele necesare și să demareze procedurile pentru organizarea licitațiilor de execuție. Ulterior, după recepție, cele două obiective de lucrări vor fi predate proprietarilor, respectiv Consiliul Județean Brașov și Consiliul Județean Prahova.

Estimarea lor e la 20-22 luni, sub 2 ani, se pot realiza. Pe tot ce înseamnă tronsonul Prahova avem documentaţie finalizată şi scoaterea din fondul forestier a suprafeţei de pădure necesară pentru a fi predat către antreprenor respectivul traseu pentru a realiza obiectivul. Acelaşi lucru îl vom face pe sectorul judeţului Braşov. Facem toate demersurile pentru scoaterea din circuitul forestier a suprafeţei necesare pentru realizarea acestui obiectiv. Astfel, într-un termen relativ scurt, avem alternativă la circulaţia pe Valea Prahovei pentru traficul uşor, până la 7,5 tone”, a explicat Bode.

Citiți și: BRAȘOV. ANUNȚUL lui Adrian Veștea! S-a găsit soluția…

Se fac 8 ore de la Brașov la București, dar vom avea drumuri cu… cântec

Lucrările la Autostrada Comarnic-BRAȘOV încep în…

Plan nou pentru Autostrada Comarnic-BRAȘOV, în 10 zile

OFICIAL. Anulare pentru Autostrada Comarnic-Brașov prin PPP

Autostrada Braşov-Comarnic poate fi decontată din fonduri europene

Autostrada BRAŞOV – Comarnic, nici măcar SF

BRAȘOV-București în 7-8 ore. Ce soluții are ministrul Transporturilor până se face autostrada

Autostrada Comarnic – BRAȘOV nu se mai face… prin PPP


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare