Expres

Presedintele asociatiei de proprietari nu trebuie sa fie si administrator

  • logomytex.png
 

Marinela DEBU

In multe dintre asociatiile de proprietari din Brasov, functia de administrator este deseori confruntata cu cea de presedinte de asociatie. Legislatia in domeniu, care este in vigoare, prevede faptul ca intr-o asociatie un presedinte de asociatie nu poate fi in acelasi timp si administrator de asociatie.
Cornelia Sima, consilier la Serviciul Relatii cu asociatiile de proprietari din cadrul Primariei Brasov, ne-a precizat ca exceptie de la regula fac situatiile unde o asociatie s-a constituit pe un bloc sau o scara cu maximum zece apartamente. Incalcarea acestei prevederi legislative poate fi sanctionata, conform unei hotarari de Consiliu Local in vigoare de anul trecut, cu o amenda cuprinsa intre doua si zece milioane de lei. Asociatiile de proprietari au de unde alege administratori.
Pana la aceasta data au fost atestate 605 persoane, iar examenele continua, urmatorul fiind deja programat pe 24 iunie. 400 dintre administratorii atestati sunt inscrisi pe lista publicata pe site-ul Primariei Brasov.
Presedintele asociatiei trebuie sa stranga ofertele de angajare
Toate asociatiile de proprietari din Brasov ar trebui sa aiba un administrator angajat, care nu trebuie sa faca neaparat parte din asociatia respectiva. Potrivit legii, angajarea administratorului se face prin adunarea generala a asociatiei de proprietari care hotaraste si conditiile dupa ce s-a analizat dosarul de angajare. Regulamentul de organizare si functionare a asociatiilor de proprietari din Municipiul Brasov, aprobat prin HCL 432/2004, stabileste amenzi cuprinse intre minimum 2,1 milioane de lei si aproximativ 21 de milioane de lei asociatiilor de proprietari care nu au administrator angajat. Amenda poate fi platita de membrii asociatiei (daca au fost informati si stiau ca nu exista un administrator) sau de presedintele asociatiei, daca nu a informat ceilalti locatari si nu a facut demersurile necesare angajarii. Presedintele trebuie sa preia mai multe oferte ale unor administratori, pe care le va prezenta ulterior in adunarea generala a asociatiei.
Actele normative in vigoare mai prevad ca rolul administratorului este acela de a asigura activitatea de management de proprietate. El este cel care are, printre altele, obligatia de a efectua platile catre furnizori, de a controla personalul angajat de asociatia de proprietari pentru diverse activitati sau de a verifica eventualele defectiuni aparute pe proprietatile individuale si din cauza carora este afectata proprietatea comuna. De asemenea, tot el este cel care intocmeste listele lunare de plati si instiinteaza comitetul executiv asupra unor lucrari ce trebuie executate in condominiu.
Presedintele este reprezentantul asociatiei in relatiile cu alte parti sau in fata instantelor de judecata, este cel care urmareste aplicarea hotararilor luate de adunarea generala a asociatiei si convoaca adunarea generala a asociatiei.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button