Expres

Peste 526 milioane lei pentru modernizarea drumurilor județene

Peste 526 milioane lei pentru modernizarea drumurilor județene
Consiliul Județean Brașov a demarat oficial cel mai amplu proiect de modernizare rutieră, finanțat din fonduri europene, în cadrul căruia vor fi modernizați și reabilitați peste 53 km de drumuri județene.
Proiectul „Modernizare, reabilitare DJ103B Săcele (DN1A) – Tărlungeni – Budila – Teliu (DN10) – limită de jud. Covasna km 0+490–15+800, DJ103A km 11+000–12+000, DJ112A Hărman (DN11) – Bod – Hălchiu – Codlea – Vulcan – DN73A km 0+000–38+980 și DJ112B Cristian (DN73) – Vulcan (DJ112A) km 2+151–5+030”, cod SMIS 318985, este finanţat în cadrul Programului Regional Centru 2021-2027.
În total, 53,129 km de drumuri județene vor fi modernizați, termenul-limită pentru implementarea obiectivului fiind 31 decembrie 2029.
Tronsoanele cuprinse în proiect străbat localităţile Teliu, Budila, Tărlungeni, Hărman, Bod, Colonia Bod, Hălchiu, Codlea, Râşnov, Vulcan, asigură conectivitatea cu localităţile Săcele şi Cristian, facilitând legătura între drumurile naţionale DN1A, DN10, DN11, DN13, DN1 şi DN73A.
Beneficiile implementării proiectului sunt:

  • accesibilitate crescută pentru comunitățile locale,
  • îmbunătățirea siguranței și a confortului rutier,
  • legături mai bune cu rețeaua europeană TEN-T,
  • sprijin direct pentru dezvoltarea economică, mobilitatea forței de muncă și accesul la servicii de sănătate și educație.
    Valoarea totală a proiectului este de 526.774.425,87 lei, din care cofinanțarea UE înseamnă 247.991.448 lei.
    În momentul de faţă sunt în pregătire procedurile de achiziție publică pentru execuția lucrărilor și pentru celelalte servicii necesare implementării proiectului.

Acest obiectiv investiţional este cel mai amplu de până acum în ceea ce priveşte modernizarea reţelei rutiere de interes judeţean pe care o administrăm. El reprezintă un pas important în direcția dezvoltării durabile a județului nostru, oferind comunităților din proximitatea municipiului Braşov o infrastructură de transport modernă, sigură și eficientă. Modernizarea tronsoanelor rutiere incluse în proiect va contribui inclusiv la creșterea competitivității economice din zona metropolitană şi a mobilității forței de muncă, iar în plan social va facilita accesul populaţiei către furnizorii de servicii de sănătate și educație”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
Tronsoanele de drumuri incluse în proiect sunt următoarele:
▪️ DJ103B (Săcele – Tărlungeni – Budila – Teliu), între km 1+000–15+183;
▪️ DJ103A, între km 11+000–11+990, între intersecţiile cu DJ103B;
▪️ DJ112, între km 0+000–1+489, de la intersecţia cu DN11 până la intersecţia cu DJ112A;
▪️ DJ112A (Hărman – Bod – Hălchiu – Codlea – Vulcan – DN73A, cu excepția intravilan Codlea), între km 0+000–23+026; 27+763–38+481, de la intersecţia cu DJ112 până la intersecţia cu DN73A;
▪️ DJ112B (Cristian – Vulcan), între km 2+273–4+995, din zona intersecţiei cu DN73G până la intersecţia cu DJ112A.
Obiectivele specifice ale proiectului

Realizarea structurii rutiere pe lungimea drumului interjudeţean DJ103B + DJ103A + DJ112 + DJ112A + DJ112B, cu tot ce înseamnă suprafaţe de carosabil, acostamente, drumuri laterale, trotuare şi stații transport public, precum şi amenajarea alveolelor pentru stațiile BUS, respectiv:

    • Lungimea drumului interjudeţean DJ103B + DJ103A + DJ112 + DJ112A + DJ112B – 53,129 km, din care:
    • lungimea DJ103B – 14,183 km,
    • lungimea DJ103A – 0,990 km,
    • lungimea DJ112 – 1,489 km,
    • lungimea DJ112A – 33,743 km,
    • lungimea DJ112B – 2,722 km;
    • 11 parcări autovehicule amenajate;
    • 26 stații BUS amenajate.

    Realizarea scurgerii apelor prin șant trapezoidal pereat, șant triunghiular pereat, rigolă acostament, rigolă carosabilă, rigolă prefabricată pietonală, tuburi corugate şi de PVC, cămine beton, separatoare hidrocarburi, guri de vărsare, respectiv:

      • șant trapezoidal pereat: 44.663,60 metri;
      • șant triunghiular pereat: 324 metri;
      • rigolă acostament: 872 metri;
      • rigolă carosabilă: 2.796 metri;
      • rigolă prefabricată pietonală: 4.345,10 metri;
      • PEID – Corugat Dn 315 mm SN 8: 4.780 metri;
      • PVC – Compact Dn 315 mm SN 8: 167 metri;
      • PEID – Corugat Dn 400 mm SN 8: 4.486 metri;
      • PEID – Corugat Dn 500 mm SN 8: 1.522 metri;
      • 284 cămine beton Dn 1000 mm;
      • 1 separator hidrocarburi De/Di 1740/1500 mm intrare-ieşire Dn 300 mm;
      • 5 separatoare hidrocarburi De/Di 1740/1500 mm intrare-ieşire Dn 315 mm;
      • 8 separatoare hidrocarburi De/Di 1740/1500 mm intrare-ieşire Dn 400 mm;
      • 5 separatoare hidrocarburi De/Di1740/1500 mm intrare-ieşire Dn 500 mm;
      • 19 guri de vărsare.

      Realizarea de podețe transversale, accese la proprietăți, drumuri laterale și poduri, şi anume:

        • 30 podețe transversale;
        • 238 podeţe de acces la proprietăți;
        • 90 podețe la drumuri laterale;
        • 5 poduri.

        Realizarea de consolidări prin fundație adâncită de parapet și zid de sprijin din beton armat (rambleu), respectiv:

          • 1.015 metri de zid de sprijin din beton armat, de tip fundație adâncită de parapet;
          • 132 metri de zid de sprijin din beton armat (rambleu).

          Realizarea siguranței circulației prin parapete direcționale și indicatoare de circulație, şi anume:

            • 4.361 metri de parapete direcţionale,
            • 1.542 indicatoare circulație montate.

            Instalarea unui număr de 2 stații de reîncărcare pentru vehicule electrice.


              Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

              Google Ads Whatsapp Channel

              Articole asemănătoare

              Back to top button