Pentru cei care s-au întors din Marea Britanie: Anul Nou este un moment excelent pentru a începe procesul de rambursare a taxelor!
Se spune că Anul Nou înseamnă noi oportunități. Prin urmare, rambursarea impozitelor plătite în plus ar trebui să devină unul dintre cele mai relevante subiecte pentru emigranții care se întorc din Marea Britanie. Se recomandă să nu uitați de procedura de rambursare a taxelor încă de la începutul noului an. Acest lucru este valabil mai ales pentru cei care au lucrat în Marea Britanie, unde anul fiscal nu coincide cu anul calendaristic. Prin urmare, cei care au încetat să lucreze nu este necesar ca să aștepte luna aprilie. Procedura de rambursare a taxelor poate fi demarată fără a aștepta ultima zi.
Pentru cei care aud pentru prima dată despre o rambursare a taxelor, cel mai important lucru este să nu fie intimidați, deoarece este foarte probabil ca cei mai mulți să se fi confruntat deja cu aceasta, doar că poate nu au acordat suficientă atenție. Această practică este valabilă în multe țări și mulți oameni din România își recuperează plățile excedentare în fiecare an. Plățile excedentare se pot ridica adesea la sume de trei cifre sau patru cifre. Rambursările de impozite din străinătate funcționează pe un principiu similar – totul începe cu declararea veniturilor. Cu toate acestea, aceste proceduri necesită un pic mai multă atenție și timp. Deci, de unde începeți și cum să faceți ca procesul să funcționeze cât mai bine posibil?
Vreți să recuperați impozitele pe cont propriu – Ce ar trebui să știți?
Înainte de a începe o rambursare a taxelor, este recomandabil să luați în considerare în ce mod ar fi mai benefic pentru dumneavoastră să faceți acest lucru – pe cont propriu sau cu ajutorul profesioniștilor? Adesea, recuperarea impozitelor plătite în plus nu pare a fi o procedură complicată, dar unele etape necesită mai multă receptivitate și diligență. De exemplu, atunci când se este necesară completarea unei declarații de venit și completarea cererilor și a altor documente. Pentru unii, nu numai declararea veniturilor este încurcată, ci și colectarea documentelor necesare. Documentele lipsă vă solicită să contactați angajatorul sau, de exemplu, cei care au lucrat în Regatul Unit, autoritatea fiscală din țara respectivă. Trebuie subliniat faptul că acest proces nu se termină întotdeauna cu succes. Prin urmare, mai jos veți găsi câteva lucruri importante care necesită mai multă atenție.
Notați toate locurile de muncă și perioadele de muncă în ultimii 5 ani
Rambursările de taxe din Marea Britanie pot fi făcute pentru ultimii 5 ani de muncă. Puteți recupera impozitele sau plățile excedentare indiferent de câte locuri de muncă schimbați și dacă ați lucrat tot anul. Cu toate acestea, pentru a calcula cel puțin suma aproximativă care trebuie rambursată, ar trebui să știți cât timp ați lucrat într-un loc de muncă sau altul. În plus, vă va ajuta în colectarea documentelor necesare.
Adunați contactele tuturor angajatorilor înainte de a colecta documentele
Pentru a începe o rambursare a taxelor din Marea Britanie, trebuie mai întâi să adunați documentele necesare. Cu toate acestea, merită să cunoașteți contactele angajatorilor înainte de aceasta. De obicei, va trebui să obțineți copii ale formularelor P45 sau P60 de la ei. Dacă nu aveți sau nu le puteți obține, acestea pot fi înlocuite cu ultimii fluturași de salariu de la toate locurile de muncă. Având contactele tuturor angajatorilor va face colectarea acestor documente mai rapid și mai ușor.
Colectarea documentelor solicitate
Pentru a face rambursarea taxelor cât mai ușoară posibil, trebuie acordată cea mai mare atenție documentației. Ar trebui să se ia în considerare documentele care au nevoie de copii și care trebuie furnizate în original. Pregătiți o copie a actului de identitate. Atât un pașaport, cât și o carte de identitate sunt potrivite aici. În cazul certificatului național de asigurare și ale formularelor P60 și P45 primite de la angajator este suficient să aveți copii. În cazul fluturașilor de salariu, acestea sunt necesare în original. Dacă ați lucrat în Marea Britanie sub o licență de afaceri sau sub o activitate independentă, să aveți pregătită o copie a certificatului UTR de înregistrare CIS.
Pexels.com
Respectați termenele limită
Trebuie luat în considerare faptul că anul fiscal britanic nu coincide cu anul calendaristic, așa cum este de obicei în alte țări. Dacă mai lucrați în țara respectivă, depuneți-vă declarațiile de venit după data de 5 aprilie, sfârșitul anului fiscal. De asemenea, pregătiți-vă să așteptați – rambursările de taxe pot dura, de obicei între 2 până la 4 luni.
Completați cu atenție declarația de venit
Declarația de venit este un alt proces care necesită atenție și, uneori, cunoștințe specifice. O declarație de impozit pe venit depusă incorect poate afecta durata procesului de rambursare a impozitelor, astfel încât graba in acest proces nu este recomandată.
Calculați suma care trebuie rambursată
Pentru a vă pregăti emoțional, puteți calcula valoarea potențială a rambursării folosind calculatoare fiscale online. Știind chiar și suma de rambursare preliminară vă va face să vă simțiți mai calm, deoarece veți ști la ce să vă așteptați după câteva luni.
Când să apelați la profesioniști?
Dacă această procedură nu pare deosebit de atrăgătoare și entuziastă sau vă lipsește timpul, energia sau capacitatea de a o face pe cont propriu, puteți apela la specialiști în rambursarea impozitelor care se specializează în acest domeniu. Cu ajutorul specialiștilor certificați, veți putea începe procesul de recuperare fiscală chiar și fără toate documentele necesare – aceștia vor aduna toate documentele lipsă contactându-vă angajatorii. În plus, veți putea, să fiți siguri că declarația de impozit pe venit va fi depusă într-o manieră ordonată și că rambursarea impozitului din țara dumneavoastră de angajare nu va dura mai mult decât ar trebui. Uneori, timpul economisit prin apelarea la specialiști este mai prețios decât taxa de serviciu plătită pentru pregătirea și depunerea dosarului.
Deci, indiferent de modul în care mergeți – pe cont propriu sau cu ajutorul profesioniștilor – cel mai important lucru este să nu pierdeți ocazia de a beneficia de acești bani care vă aparțin.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.