Noi reguli europene privind localizarea avioanelor prăbușite
Comisia Europeană a adoptat astăzi noi reglementări referitoare la localizarea avioanelor în caz de accident, relatează Agerpres. Oficialii europeni au decis că este nevoie de dispozitive care emit semnale pe o perioadă mai lungă. Decizia vine ca reacție la accidente aeriene recente, precum cel al zborului MH370 al Malaysia Airlines în 2014, a cărui epavă nu a fost găsită nici acum, sau al zborului Air France AF447 Rio-Paris în 2009, căzut în Oceanul Atlantic. Noile măsuri vor fi aplicate treptat, iar decizia îi vizează pe toți transportatorii aerieni din Uniunea Europeană care exploatează avioane de transport de peste 27 de tone și cu mai mult de 19 locuri pentru pasageri, precum și aeronave de transport de marfă de peste 45,5 tone.
Potrivit actului normativ, operatorii trebuie să creeze un sistem de urmărire a aeronavelor, iar avioanele noi să fie echipate cu mijloace automate fiabile pentru localizarea cu precizie a amplasării locului unde s-a încheiat un zbor în urma unui accident în cursul căruia avionul este grav avariat. Totodată tehnologia de înregistrare la bord va fi îmbunătățită, iar capacitatea dispozitivului de înregistrare a conversațiilor din cabina de pilotare va crește de la două la 25 de ore. De asemenea, cutiile negre vor fi echipate cu dispozitive de reperare care emit un semnal pe o perioadă mai mare, pentru a facilita localizarea lor.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.