Expres

Nemulțumiri după primirea facturilor de la Electrica / Explicația companiei

Nemulțumiri…

Au fost primite de către clienți primele facturi emise în acest an de Electrica Furnizare – după optimizarea sistemelor informatice, iar valoarea lor i-a nemulțumit pe unii oameni. Aceștia se plâng de faptul că facturile par a fi calculate din burtă și că sunt facturate consumuri mai mari decât cele reale sau decât estimările declarate prin acordurile semnate cu Electrica Furnizare.


„După repunerea în funcțiune a softului, toată lumea va declara consum peste 250 kWh. Deci s-a terminat cu prețul plafonat. Capisci? Furt cu legea în mână se numește. Ăștia ne fură, iar pesedeul nu face nimic. Toți din domeniu ai lor sunt, de ani și ani…”, „Da, facturile din decembrie (pe 17 zile doar) și ianuarie sunt mai mari decât cele din vară, când era AC-ul pornit non-stop. Și surpriza a venit când am încercat să introduc indexul corect în portal. Nu se poate, e un mesaj de blocare fără sens, deși e în română, ceva de genul «indexul nu se încadrează»”, „Trebuie să ne transferăm la altă companie mai serioasă, pentru că eu am cont la dumneavoastră și nu-l pot accesa, chiar dacă trec datele de pe factura din decembrie, mi se spune că nu sunt corecte. Până acum puteam să accesez”, „Problema e că pe jumătatea lunii decembrie, adică intervalul 13-31 decembrie, au umflat factura la curent cu un consum cât într-o lună de vară, iar pe luna ianuarie, deși nimeni nu a putut da indexul, factura a venit din nou umflată, cu estimare din burtă. Un consum pe lună să sară de 300 kWh, rușine!”, sunt comentarii ale unor nemulțumiți, citați de viata-libera.ro. Astfel, de plângeri „curg” și pe rețelele de socializare.

Potrivit alba24.ro, Electrica a remis următorul comunicat explicativ:

„Ca urmare a finalizării implementării unui nou sistem informatic la nivelul companiei, acțiune derulată în perioada 1 ianuarie 2024 – 15 februarie 2024, Electrica Furnizare vine în întâmpinarea clienților cu o serie de clarificări menite să contribuie la familiarizarea acestora cu noutățile apărute în relația cu furnizorul. Facturile emise pentru clienții Electrica Furnizare aferente perioadei optimizărilor de sistem reflectă o cantitate de energie electrică estimată conform istoricului de consum înregistrat pentru fiecare loc de consum în parte.
În acest context, reamintim clienților faptul că pot oricând să își actualizeze convenția de consum prin intermediul aplicației MyElectrica, astfel încât să reflecte o cantitate de energie electrică corespunzătoare obiceiurilor de consum ale acestora”, se precizează într-un comunicat al Electrica Furnizare.

Va fi emisă o factură de regularizare: Cu ocazia citirii realizate de către operatorul de distribuție, se recalculează cantitatea de energie electrică consumată efectiv de către client și se emite o factură de regularizare a consumului de energie.

Modalitățile curente de transmitere a indexului autocitit puse la dispoziția clienților sunt portalul și aplicația MyElectrica, precum și numărul dedicat TelVerde 0800.800.048 (apel gratuit, disponibil non-stop).

Factura primită de o prahoveancă a indignat-o

În cazul unei femei din Prahova, factura primită este de 841 de lei, pentru un consum estimat de 643 kw. Cum consumul luat în calcul la facturare a fost mult mai mare decât cel real, tariful aplicat a fost de 1,3 lei/kwh, în loc de 0,6 sau 0,8 lei.


„Vă scriu, fiind foarte indignată de hoția celor de la Electrica Furnizare, unde sunt clientă. După aproximativ două luni si jumătate în care nu s-a putut comunica cu ei am primit factura cu nr. 240572238 (pe care am atașat-o) în care aveam de plată suma de 841 de lei pentru un consum estimat de Electrica de 643 kw pentru 2 luni, în condițiile în care am dat citirea pe data de 16 februarie 2024. Conform consumului real în perioada 30.11.2023 (index 30.270) – 16.02.2024 (index 30.975) a rezultat un consum de 705 kw pe o perioada de 78 zile, deci un consum mediu zilnic de 9.03kw si un consum mediu lunar de 280 kw, nicidecum 320 kw trecut de Electrica în factură.

Pe aceeași factură apare un consum pe 2023 de 1861 kw, adică un consum mediu lunar de 155 kw. În răspunsul primit de la Electrica aceștia îmi fac în continuare un calcul persistând cu valoarea de peste 300 kw pe lună, rezultând conform calculelor lor un consum de 3.726 kw anual pe 2023. Se contrazic tot pe ei, după ce au trecut în factura inițială 1.816 kw. În felul acesta, Electrica mi-a umflat factura cu peste 300 lei în favoarea lor”, a scris femeia, într-o sesizare trimisă publicației Observatorul Prahovean.

„Începând cu data de 01.01.2023, facturarea consumului de energie se realizează conform Legii 357/2022, astfel: – pentru un consum lunar realizat cuprins între 0 – 100 kWh, preţul facturat este de 0,68 lei/kWh cu TVA inclus. În data de 15.02.2024, a fost emisă factura de tip estimare nr. 2400572238, în valoare de 831,41 lei, pentru perioada 30.11.2023-31.01.2024, de la index estimat 30.270 până la index estimat 30.913. În această factură a fost înregistrată cantitatea de energie de 643 kWh, pentru perioada de 63 de zile, fiind obținut un consum mediu lunar de 311kWh/lună, astfel: Consumul mediu zilnic obținut * 365 zile (numărul de zile într-un an) / 12 luni (numărul de luni într-un an) = 10,21 kWh (643kWh/63 zile) * 365 zile / 12 luni = 311kWh/lună”, se precizează în comunicatul transmis de Electrica Furnizare.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Pic
7 luni în urmă

Nu îmi pot nici măcar imagina ,de unde și cum scot astfel de calcule, acești nemernici și hoți din compania Electrica? Atât timp cât omul a citit și transmis indexul, făcând și calculul firesc și absolut normal al consumului, iar… Citeşte mai mult »

Back to top button