Lucian Bode, „ecoul” lui Ludovic Orban: „Toate drumurile vor duce la BRAȘOV”
Ministrul Transporturilor Lucian Bode a anunțat joi, la inaugurarea primului lot din Autostrada Ploiești – Brașov, Râșnov-Cristian (detalii: Update BRAȘOV. Primii 10 km de șosea rapidă din județ (VIDEO)), că în 2021 vor fi lansate licitațiile pentru proiectarea și execuția celor două tronsoane ale Autostrăzii Sibiu – Brașov, iar în 2022 va fi scoasă la licitație construcția Autostrăzii Brașov- Bacău. Oficialul de la Transporturilor a repetat ce a spus anterior Ludovic Orban, în același loc, că „toate drumurile duc la Brașov” (detalii: BRAȘOV. Ludovic Orban: „Mă bucur să revin acasă”! / Ce A SPUS premierul despre investițiile în infrastructura de transporturi?!…), însă afirmația e mai mult promisiune. „Autostrada Brașov – Bacău a înregistrat evoluții importante de la ultima mea vizită aici. Suntem în grafic cu execuția documentației, astfel încât în 2022 să scoatem la licitație execuția acestui tronson”, a declarat Bode, care a adăugat că, în 2021, vor fi lansate licitațiile pentru proiectarea și execuția celor aproximativ 100 km între Brașov – Făgăraș și Făgăraș – Sibiu. „Pentru regiunea de centru, toate aceste proiecte sunt prioritare, Guvernul nostru le va susține și sunt convins că în următorii patru ani vor avea asigurată finanțarea, astfel încât să aibă continuitate în implementare”, a continuat el.
Ministrul Transporturilor a vorbit și despre alte proiecte importante pentru județul Brașov. El a menționat că fluidizarea traficului pe DN 1, prin rute alternative, reprezintă o prioritate pentru Guvern, atât în județul Brașov, cât și în Prahova. Bode a amintit că pentru DJ 102I (Câmpina – Valea Doftanei – Săcele), proiectul tehnic este aproape gata. „Anul viitor va fi lansată licitația pentru execuția acestui tronson de drum județean, alternativă la traficul infernal de pe DN 1”, a anunțat Bode.
Totodată, ministrul a anunțat că au fost încheiate procedurile de atribuire pentru amenajarea a cinci pasaje pietonale, a patru pasaje rutiere și două reamenajări de intersecții pe DN 1. „Prin implementarea acestor proiecte, din fonduri europene, vom contribui la fluidizarea traficului pe DN 1”, a argumentat el.
Pe de altă parte, despre Autostrada București – Brașov el a amintit că parteneriatul public privat pentru realizarea segmentului Comarnic – Brașov a fost anulat. „În acest moment suntem în situația în care am scos la licitație revizuirea studiului de fezabilitate și avem un ofertant pentru tot sectorul, urmând să se semneze contractul de servicii în prima parte a anului viitor. De asemenea, am lansat procedurile pentru varianta de ocolire de la Comarnic și pentru descărcarea traficului din această localitate, un tronson de aproximativ 5,2 km”, a continuat ministrul.
„Cu aceşti 10 kilometri de autostradă guvernarea liberală încheie anul 2020 cu aproximativ 90 de kilometri de autostradă daţi în trafic într-un an dificil aşa cum ştim cu toţii, într-un an în care sistemele publice au fost grav afectate de criza sanitară, iar economia şi-a frânat creşterea”, a declarat Lucian Bode, joi, la începutul şedinţei de Guvern, cu câteva ore înainte de inaugurare. El a precizat că în acest an fost finalizaţi atâţia kilometri de autostradă cât fuseseră daţi în trafic în ultimii trei ani de către guvernele PSD. „Am reuşit în acest an să finalizăm un număr de kilometri de autostradă aproape egal cu numărul de kilometri de autostradă finalizaţi în cei trei ani de guvernare socialistă vorbim de aproximativ 96 de kilometri. Nu este mulţumitor, dar este un semnal pe care l-am dat în acest an că se poate, se poate să finalizăm obiective de infrastructură în condiţii de criză, se poate să finalizăm proiecte înainte de termen în România”, a explicat ministrul Transporturilor. El a menţionat că acest an a fost cel mai bun în privinţa ritmului de contractare la nivelului Companiei de Drumuri. din ultimii zece ani. „2020 a fost cel mai bun an din ultimii zece ani în ceea ce priveşte ritmul de contractare la nivelul Companiei de Drumuri. Vorbim despre contracte încheiate de execuţie autostrăzi, drumuri expres, variantă ocolitoare, drumuri naţionale, în valoare de aproximativ două miliarde de euro, la care adăugăm procedurile de licitaţie lansate şi validate de către ANAP, în valoare de aproximativ şase miliarde de euro. Ca o comparaţie, anul 2011 a fost anul în care Compania de Drumuri a reuşit să contracteze lucrări în valoare de aproximativ un miliard de euro, un maxim istoric al ultimelor zece ani. Anul 2020 a însemnat pentru Compania de Drumuri anul în care din punct de vedere al contractărilor, al procedurilor de contractare, am atins un maxim istoric al ultimilor 10 ani, vorbim de 8 miliarde de euro de opt ori mai mult cât maximul istoric din 2011”, a mai afirmat Lucian Bode.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.