Iresponsabilitate! Peste 50% din apelurile din 2016 către 112 au fost false!
Ziua Numărului Unic 112 este marcată astăzi la nivel european, în România sistemul fiind implementat la nivel național de către Serviciul de Telecomunicații Speciale din anii 2004 – 2005. Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991.Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgență care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.
Administrator al Serviciului Național Unic pentru Apeluri de Urgență, STS a fost înființat pe 18 decembrie 1992, ca autoritate a statului cu atribuții în sistemul național de apărare, printr-o hotărâre a Consiliului Suprem de Apărare a Țării.
Statistica pentru anul 2016 realizată de STS arată că, anul trecut, în România, la 112 au fost primite peste 14.600.440 de apeluri. Dintre acestea, peste jumătate (58,57%) au fost false. Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanță — 60,28%, Poliție — 21,76%, ISU-SMURD —14,88% și Jandarmerie — 2,94%. Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,94 secunde și a fost înregistrat în cazul a 93,6% din totalul apelurilor, la care timpul de răspuns a fost sub 10 secunde, situându-se la nivelul performanțelor europene în materie.
Amenda pentru apelarea falsă sau abuzivă a numărului unic de urgenţă 112 este cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.