„Întâmplare jenantă RAT Brașov”. Cu controlori, turiști străini și servicii nefuncționale
„Întâmplare jenantă RAT Brașov”. Așa a numit un cititor myTEX.ro situația la care a asistat și pe care a dorit s-o mediatizeze.
„Toată acţiunea ce urmează a fi relatată mai jos s-a desfăşurat în data 26.02.2023 în autobuzul marca SOR (indicativ 2133), ce circulă pe linia 4 (Pe Tocile-Gara Braşov), cu plecare din Livada Poştei către Gara Braşov la ora 20:10.
O turistă străină se urcă în autobuz şi încearcă să îşi achiziţioneze bilet prin intermediul plăţii cu cardul la aparatele instalate în autobuz, metodă foarte promovată de către Primăria Braşov, bineînţeles aceasta nefuncţionând. În urma domnişoarei se urcă un echipaj de control, format dintr-un domn şi o doamnă, doamnă care a luat loc în autobuz ca orice alt călător, vorbind la telefon şi savurând o cafea. Domnul controlor a început activitatea de control al titlurilor de călătorie.
Ajuns la turistă în cauză, i-am explicat domnului că a încercat să plătească cu ajutorul cardului digital, acesta cerând să-i arate că nu funcţionează. A încercat cu cardul digital din ApplePay, nu a funcţionat, a încercat cu cardul fizic, nu a funcţionat, imediat domnul controlor i-a recomandat aplicaţia 24pay. Însă aceasta nici nu se configurează instant, nici nu este obligatorie pentru turişti şi nici pentru localnici, ţinând cont că nu este singura metodă de plată existentă la bordul autobuzelor.
Controlorul l-a întrebat (nota red. – probabil pe șofer) dacă funcţionează aparatele şi, bineînţeles, acesta i-a răspuns că nu, nu merg. La care soluţia controlorului a fost se a o da pe turista noastră jos din autobuz la staţia Dramatic pentru a-şi cumpăra bilet, dar fără să menţină autobuzul în staţie, turista călătorind către gară, probabil pentru a prinde un tren”.
Nu e singura problemă
Ajuns în acest punct al poveştii, cititorul a ținut să menţioneze că „singura linie de transport în comun care leagă centrul oraşului de gară circulă, conform orarului RAT din zilele de weekend, la interval foarte mari de timp (ex.: 20:10 şi 20:37 singurele autobuze de la ora 20)”.
Revenind la situația relatată, epilogul arată așa: „Odată coborâtă turista din autobus, a urcat un grup format din şase tineri, niciunul din ei nevalidând, probabil niciodată nefăcând-o”.
„Ne facem de râs”
„Întâmplare jenantă RAT Brașov” „În cazul în care din punct de vedere administrativ nu suntem capabili să administrăm un serviciu de plată cu cardul (serviciu de bază în zilele noastre) ar trebui să excludem această opţiune, deoarece pe lângă faptul că serviciul de transport modern cu care ne lăudăm devine dintr-o dată demn de începutul anilor 2000, ne facem de râs în faţa turiştilor străini, atât prin incompetenţă materială, cât şi prin incompetenţa personalului angajat. Să sperăm că în urma acestei întâmplări relatate se vor lua măsurile necesare pentru a nu se mai repeta un astfel de eveniment penibil pentru Braşov.
În cazul în care autoritatea locală are nevoie de exemple de bună practică, ofer eu două, testate în călătoriile mele: BVG din Berlin sau Wiener Linien din Viena. Poate că aceste exemple ne vor ajuta să înţelegem ce înseamnă un transport în comun civilizat, fără probleme de acest gen, servicii demne de anul 2023 şi mai mult decât atât, poate tot de la aceste servicii învăţăm să gândim orarele şi planul tarifar şi, în ultimul rând, un aspect foarte important – serviciile de anunţare a staţiilor, care la ei funcţionează ireproşabil, iar la noi – de parcă acum se testează prima variantă.
Vă trimit această poveste în speranța mediatizării ei și obligarea administrației locale prin acest canal la luarea de măsuri pentru a crea un serviciu cu adevărat civilizat.
Cu respect,
Rareș-Cosmin Popa
Specialist în turism – Manager al Activităților și Resurselor Turistice”
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.
Nu cred asa ceva. Taranii aia de pe.ratb sunt un model de civilizatie si comportament.
parca ii si aud pe cei responsabili cu mentenanta aparatelor de validat dupa ce citesc aceasta stire, spunand: ”Asa, si?!”
Eu am coborât din Poiana Brașov cu linia 100 ca în congelator, fără căldură. Afara -6 grade.Cu turiști vorbitori de limba engleza râzând de noi. Stergeau geamuri aburite in interior să vadă și ei ceva, și exterior murdare. Pe linia… Citeşte mai mult »
De cel putin 3 ori am anuntat soferii ca aparatele cu plata prin card nu functioneaza sau nu ofera bon.. Raspunsurile au fost “da da, stiu ..e stricat” sau “nu mai e hartie in aparat” sau “cred ca e blocata… Citeşte mai mult »