Expres

ÎNŞELĂCIUNE. A făcut „cinste” cu abonamente de film, fără să ştie

 

Da, am fost țepuit din banii de pe cardul bancar”, astfel îşi începe postarea de pe Facebook un bărbat căruia i s-au luat bani din cont pentru plata unor abonamente la o platformă internaţională de streaming online. Păţania omului a devenit virală pe Facebook, dat fiind faptul că numeroşi români şi-au făcut abonament la acea reţea şi plătesc cu cardul de salariu.

Revenind la situaţia păţitului, pe nume Nicolae Pană, acesta a povestit că, pe 11 februarie, în jurul orelor 20.00, a primit nişte SMS-uri cărora nu le-a dat atenţie, întrucât era la masă cu familia.

Am uitat de telefon, iar la vreo 3 ore după (adică în jurul orei 23:00), amintindu-mi de mesajele de care vă spuneam, verific telefonul şi constat cu stupoare că mesajele erau de la banca unde am cardul de salariu (…), şi acestea se refereau la nişte trageri/plăti pe care eu le făcusem în timp ce eram la masă cu familia. Sun imediat la numărul de pe spatele cardului şi după ce trec de identificarea de rigoare, operatoarea de la capătul firului îmi spune textual aşa: «ştim despre ce este vorba, este o situaţie cu care ne-am mai confruntat de fraudă şi plăţi frauduloase pe internet prin utilizarea cardului pe Netflix şi vă recomand ca de îndată să efectuaţi blocarea cardului şi înlocuirea acestuia». Normal că solicit acest lucru imediat cu precizarea că a doua zi voi merge la bancă să rezolv situaţia prin depunerea unei reclamaţii”, a povestit Nicolae Pană.

În următoarea zi, la bancă, el a constat că-i fuseseră luaţi din cont aproximativ 150 de lei, bani direcţionaţi către platforma amintită.

Ajuns la birou, găsesc număr de telefon şi sun în Olanda, la Amsterdam, unde Netflix are centrul de afaceri pentru Europa. Aici, în numai 2 minute, ajutat de un consilier român angajat în această companie, am aflat că utilizand datele cardului meu bancar, în numai 10 minute, de pe IP-uri de internet din Europa, dar cu utilizatori finali în Columbia, au fost create 4 conturi în reţeaua Netflix, fiind traşi bani pentru 3 dintre abonamente. Operatorul Netflix a blocat instantaneu cele 4 conturi şi m-a felicitat că sunt un norocos deoarece aceşti infractori pe internet folosesc platforma Netflix ca o confirmare că respectivul card cu datele furate este valid, după care trec la diverse achiziţii de bunuri şi servicii online până golesc contul de bani”, a explicat bărbatul, precizând că trebuie să aştepte cele 30 de zile cerute de bancă pentru analiza situaţiei, până să aibă şanse să-şi recupereze banii.

De asemenea, era în așteptarea unei informări oficiale de la Netflix pentru a pregăti documentele necesare depunerii unei plângeri penale la Poliţia Română.

După cele întâmplate, bărbatul îi sfătuieşte pe ceilalţi oameni să folosească serviciul „SMS Alert”, pentru a afla aproape în timp real fiecare tranzacţie din cont, să nu utilizeze cardurile de salariu pentru plata pe internet a serviciilor de genul celui amintit şi să solicite băncii stabilirea plafonului zero pentru plăţile online, plafon care poate fi modificat punctual, la nevoie.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare