Infrastructura rutieră este la pământ

În 2009 au fost construiți 40 de kilometri de autostrată, astfel că lungimea autostrăzilor românești urcă la 321 km, se arată într-un document remis ieri presei de către Institutul Național de Statistică. În plus, datele INS mai arată că lungimea șoselelor românești este de 8 ori mai mare decât lungimea liniilor de cale ferată. „La 31.XII.2009, drumurile publice totalizau 81.713 km, din care 20,2% sunt drumuri naționale, 42,9% – drumuri județene și 36,9% – drumuri comunale”, se arată în textul INS. În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, spun statisticienii, 49,0% din lungimea drumurilor modernizate și 57,5% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită. Din totalul drumurilor naționale, 6.180 km (37,4%) erau drumuri europene, iar 321 km (cu 14,2% mai mult decât în anul 2008 respectiv 40 km) însumau autostrăzile. Din totalul drumurilor publice, mai puțin de 2% sunt cu 3 și 4 benzi de circulație, mai spun oficialii INS. Drumurile județene erau, în proporție de 48,0%, drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere, iar drumurile comunale erau, în proporție de 50,4%, drumuri pietruite. La 31.XII.2009 liniile de cale ferată de folosință publică în exploatare însumau 10.784 km, din care 10.645 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 5 km (0,1%) linii cu ecartament îngust și 134 km (1,2%) linii cu ecartament larg. La sfârșitul anului 2009, lungimea liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.002 km, cunoscând o creștere de 0,7% față de anul 2008 (+28 Km) și reprezentând 37,1% din rețeaua de cale ferată în exploatare.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

