IJP BRAŞOV. Analiza de risc la securitatea fizică, un document obligatoriu pentru firmele care deţin bunuri sau valori
Analiza de risc la securitatea fizică este, potrivit legislației în vigoare, un document obligatoriu pentru toate societățile comerciale, indiferent de natura capitalului social, care dețin bunuri sau valori cu orice titlu și sunt obligate să asigure protecția acestora, amintesc poliţiştii braşoveni. Analiza se efectuează prin structurile de specialitate sau prin experți abilitați (evaluatori de risc la securitatea fizică).
„Gradul de risc la care este expusă firma dumneavoastră depinde de mai mulţi factori, care trebuie luați în considerare în momentul în care hotărâți să stabiliți sediul firmei într-o anumită zonă: tipul produselor comercializate sau depozitate; localizarea şi planul firmei; rata criminalităţii în zonă; orele de program; experienţa angajaţilor”, atenţionează reprezentanţii Biroului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Poliţiei Judeţene Braşov.
Pentru contracararea activităţii infractorilor, Poliția Brașov le recomandă administratorilor de firme să aibă în vedere mai multe măsuri de siguranţă, printre care să instaleze un sistem de alarmă contra efracţiei şi un dispozitiv de restricţionare şi control al accesului, să monteze un sistem de protecţie perimetrală şi de supraveghere video (dacă există spaţii de depozitare exterioare), să conecteze sistemul de alarmare la un dispecerat de monitorizare, să monteze uşi şi ferestre cu sisteme de închidere de înaltă siguranţă, iar dacă optează pentru grijale şi uşi metalice, să le caute pe cele din materiale rezistente la acţiuni mecanice şi termice.
„Asiguraţi suplimentar camerele pentru depozitarea valorilor (inclusiv prin dublarea pereţilor) sau seifurile. Montaţi un sistem de iluminare cu senzori de perimetru care se activează ori de câte ori se apropie cineva de magazin”, mai recomandă poliţiştii.
Suplimentar, reprezentanţii societăţilor comerciale trebuie să se asigure că nu ţin seifurile în camera unde se lucrează cu publicul, iar accesul în camerele amenajate pentru operaţiuni cu valori nu se face direct din stradă.
Politica de securitate a firmei trebuie cunoscută și respectată de toți angajații.
Este bine ca deplasarea personalului, dintr-o încăpere în alta, să se facă utilizând un sistem electronic pe bază de cartele.
„Păstrarea de numerar în sediul firmei, în sume mari, creşte riscul expunerii la acte de violenţă. Bunurile mobile de mare valoare, cum ar fi bijuteriile sau aparatele electronice, pot fi protejate prin scoaterea acestora din vitrină pe timpul nopţii şi păstrarea lor într-un seif sau într-o cameră bine asigurată. Luaţi toate măsurile pentru ca sistemul de alarmă să nu fie «uitat» în stare de nefuncţionare”, au mai transmis poliţiştii.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.