Ghidul e-Factura, actualizat. Ce trebuie să știe contribuabilii
Ghidul e-Factura, actualizat. Ce trebuie să știe contribuabilii
Ministerul Finanţelor a actualizat ghidul e-Factura şi a remediat unele probleme, anunță reprezentanții Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice (DGRFP) Brașov. Astfel, sistemul poate fi folosit direct de pe site-ul ANAF, în cazul în care au loc lucrări de mentenanţă la nivelul Spaţiului Privat Virtual.
„În contextul îmbunătăţirii sistemului e-Factura, pe fondul colaborării cu firmele care oferă servicii de contabilitate şi cu reprezentanţii mediului de afaceri, MF a actualizat ghidul de accesare şi utilizare a sistemului RO e-Factura. Ghidul este disponibil AICI. Un aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesării sistemului în situaţiile în care au loc lucrări de mentenanţă la nivelul Spaţiului Privat Virtual. În acest sens, utilizarea e-Factura se poate face acum direct de pe site-ul ANAF (trebuie însă ca utilizatorul să aibă cont în SPV, unde s-a înregistrat în baza certificatului digital)”, a transmis Ministerul Finanţelor.
Ministrul Marcel Boloş afirmă că „fiecare discuţie şi fiecare îmbunătăţire adoptată au ţinut cont de nevoile semnalate de contribuabili”.
Ghidul poate fi găsit aici.
„Avem deja o serie importantă de actualizări, din care reamintesc: A fost introdusă şi funcţia de autofacturare, platforma nu mai poate înregistra aceeaşi factură de mai multe ori, a fost introdusă filtrarea pe criterii specifice, descărcarea facturilor se poate face direct în PDF, a fost rezolvată problema zecimalelor şi lista continuă. Acum lucrăm la o aplicaţie simplificată pentru firmele mici care nu au un volum mare de facturi, pe care o vom lansa la începutul lunii martie. Am spus de la bun început că sistemul este unul perfectibil şi că ne-am angajat să fim flexibili şi receptivi la feedback, iar toate aceste modificări demonstrează această deschidere de a face implementarea cât mai accesibilă”, a explicat ministrul Marcel Boloş.
Reprezentanţii ministerului anunţă că, în contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, aproximativ 40 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 397 miliarde de lei.
„Reamintim că, în situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcţional timp de minimum 24 de ore, obligaţia de transmitere prevăzută la art.10 alin.(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.120/2021 se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului. Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal”, a mai transmis Ministerul Finanţelor.
În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu se sancţionează.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.