Finanțare europeană pentru Autostrada Brașov-Făgăraș
Finanțare europeană pentru Autostrada Brașov-Făgăraș. CNAIR a obținut fonduri europene pentru proiectarea Autostrăzii Brașov-Făgăraș, contract ținut „la sertar” 10 ani, notează Economica.net.
Compania de Drumuri a semnat contractul. Comisia Europeană urmează să suporte 16 milioane de lei din valoarea totală a proiectului de 22 de milioane lei.
CNAIR și Asocierea Search Corporation S.R.L. – Protelco S.A. – Like Consulting S.R.L. – Mega Muhendislik Musavirlik A.S. (Mega Engineering Consulting INC.) au semnat în august 2021 contractul pentru completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Autostrada Brașov-Făgăraș. Durata e de 25 de luni pentru Studiul de fezabilitate și proiect pentru autorizarea de construire (PAC). În etapa a doua, Proiectul tehnic durează 3 luni. La peste un an de la semnarea contractului, stadiul de realizare este de 22%, iar întreaga documentație va fi predată în 2024, potrivit raportului de progres al Companiei de Drumuri. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă spunea despre acest proiect că a fost ,,ținut la sertar” 10 ani.
Contractul de finanțare asigură fondurile europene pentru ,,proiectarea la cheie ” a autostrăzii de 50 de kilometri, a precizat CNAIR.
„Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de organism intermediar pentru transport, au convenit încheierea Contractului de Finanțare nr.205 pentru proiectul „Completare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Autostrada Brașov-Făgăraș”, în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific – OS 2.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Creșterea mobilității pe rețeaua rutiera TEN-T globală”.
Potrivit CNAIR, obiectivul general al proiectului este de a spori eficiența economică a rețelei de transport din România. Obiectivele specifice ale proiectului sunt: studiu de fezabilitate, proiect tehnic.
Valoarea totală a proiectului este de 22,249,794.78 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel : 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 15,693,905.76 lei, 15% contribuția proprie – 2,769,512.78 lei, diferența de 3,786,376.24 lei reprezentând valoare neeligibilă inclusiv TVA.
Perioada de implementare a proiectului este de 64 luni, respectiv între 1 septembrie 2021 și 31 decembrie 2026. „La care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”, a transmis CNAIR.
Pe traseul de la vest la est, Autostrada Brașov-Făgăraș continuă proiectul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș. Însă trei din cele patru loturi au licitația pentru execuție suspendată. Oentru Autostrada Brașov-Bacău, A 13 în noiembrie 2022 a fost lansată o nouă licitație după doi ani pierduți cu Search.
Termenul pentru depunerea ofertelor este 16 ianuarie 2023.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.