Expres

Exclusiv. BRAŞOV. Unde sunt pliantele?! Taximetriştii, abia dacă ştiu de existenţa lor

  • 0352b16b-17a1-4746-b1e6-dd444e472103.jpg
  • cf442cca-b947-4574-94a7-68bd15f74456_204653.jpg
  • 379aac18-58f1-4f18-b397-b9d14579d46d_204655.jpg
 
A trecut aproximativ o lună de când braşovenii şi turiştii care ajung în oraşul nostru ar trebui să fie mai bine informaţi cu privire la drepturile pe care le au în calitate de clienţi ai firmelor de taximetrie, având la dispoziţie, de la începutul lunii februarie, un pliant informativ creat de Protecţia Consumatorilor Braşov. În total, au fost scoase în jur de 5.000 de exemplare cuprinzând date despre drepturile şi obligaţiile pe care oamenii le au atunci când circulă cu taxiurile.
 
Pliantele au fost făcute îndeosebi pentru ca taximetriştii să le ţină în autoturisme, la vedere, încât să poată fi citite de clienţi. Dar, surpriză! Astăzi, taximetriştii cu care am vorbit, în staţiile din Livada Poştei, respectiv de lângă Teatrul Dramatic, de abia dacă auziseră de existenţa materialelor informative, d-apoi să le şi aibă în autovehicule. 
 
Unul dintre oamenii cu care am discutat, în Livada Poştei, tocmai acceptase o cursă până în Poarta Şchei (una relativ scurtă), ceea ce ne-a surprins plăcut, ştiind că sunt şi şoferi care încalcă legislaţia şi refuză drumurile scurte. El ne-a precizat că nu aflase despre pliante, întrucât a avut probleme medicale şi a revenit de puţin timp la volan, dar că ştie şi respectă regulile din domeniu (cum dăduse dovadă înainte să fie abordat). Un alt şofer ne-a declarat că auzise de existenţa pliantelor, dar că nu a ajuns în posesia vreunuia, în timp ce alţi taximetrişti ne-au spus, ca primul, că n-au fost informaţi despre apariţia materialelor şi s-au uitat miraţi la un exemplar prezentat de noi. Un singur om ne-a declarat că a primit pliantul, dar nu mai ştia exact unde l-a pus…
Despre situaţie, un taximetrist având vechime de 17 ani ne-a spus, zâmbind, că deşi nu a primit pliantul, îl avea deja în cap, în sensul că respectă toate normele din domeniu”. 
„Într-adevăr, nu toţi taximetriştii au pliante în autoturisme”, a fost şi declaraţia şefului Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Sorin Susanu, care speră ca situaţia să se rezolve în timp (în contextul în care firmele de taximetrie nu pot fi obligate să distribuie materialele informative). 
Pe de altă parte, legat de numărul sesizărilor din ultima vreme privind serviciul de taximetrie, şeful CRPC Braşov ne-a declarat că „au fost sesizări, dar nu într-un ritm alarmant”.
 
Ce drepturi au clienţii
Amintim că, printre drepturile clienţilor se numără acela de a fi dus la destinaţie indiferent de lungimea cursei, existând doar două situaţii în care şoferii pot refuza transportul: dacă oamenii se află în stare de ebrietate sau au hainele murdare şi ar putea deterioara interiorul autoturismului.
De asemenea, „nu urcaţi într-un taxi care nu are toate elementele de identificare (inscripţia «taxi», plachetă cu autorizaţia, turelă), nu acceptaţi o negociere prealabilă, nu acceptaţi deplasarea fără pornirea aparatului de taxat, solicitaţi şi păstraţi bonul fiscal (n.r. este necesar, dacă vreţi să depuneţi reclamaţie la Protecţia Consumatorilor), nu plătiţi contravaloarea cursei dacă nu primiţi bon fiscal, tarifele (zi/noapte) trebuie să fie afişate la exterior, pe uşa din faţă, iar în interior, pe bordul maşinii”,conform sfaturilor care se regăsesc în pliant.
Este bine de ştiut că, în cazul în care clienţilor le-au fost încălcate din drepturi, ei pot să refuze cursa, să sesizeze dispeceratul firmei de taxi, să întocmească plângere la Protecţia Consumatorilor şi chiar să anunţe Poliţia (spre exemplu, dacă şoferul este agresiv).
De altfel, conducătorul auto trebuie să aibă într-un loc vizibil un ecuson cu datele de identificare. 
 
Ce au sesizat braşovenii
Neregulile de care se plâng braşovenii comisarilor Protecţiei Consumatorilor sunt legate tocmai de refuzul unor curse, de tarifele mai mari decât cele normale şi de comportamentul inadecvat din partea taximetriştilor. La verificări, comisarii au găsit cazuri în care lipsea omologarea metrologică a aparatelor de taxat, în care tarifele percepute erau diferite faţă de cele afişate sau erau trecute unele în exterior şi altele în interiorul autoturismului etc..
„Nu vorbim despre un fenomen general valabil. Tocmai de aceea, am colaborat cu reprezentanţii firmelor de taximetrie, pentru ca cei câţiva inşi care încalcă regulile să fie eliminaţi din domeniu”, ne-a explicat şeful CRPC Braşov, la momentul punerii în circulaţie a pliantelor. 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Citeşte şi...
Close
Back to top button