Engie își atenționează clienții!
Engie își atenționează clienții!
„În ultimul timp am observat o creștere a numărului de încercări ilegale de a obține informații personale și/sau bani din mediul online. Această metodă se numește «phishing» și poate viza orice persoană, prin diverse metode”, atenționează reprezentanții Engie.
Phishingul este o metodă de fraudă online prin care atacatorii încearcă să obțină date cu caracter personal, bancare sau cu caracter confidențial. Aceștia folosesc mesaje false care imită comunicări legitime de la diverse companii (bănci, furnizori de utilități, de telefonie etc.) sau alte instituții cunoscute, pentru a convinge victimele să acceseze linkuri sau să furnizeze informații sensibile. Scopul principal este de a obține acces la informații personale, pentru a le folosi în mod ilegal sau pentru a realiza transferuri de bani.
La ce trebuie să fii atent?
-Verifică atent adresa de e-mail a expeditorului și conținutul mesajului: dacă primești mesaje pe e-mail prin care ți se solicită plata unor facturi sau a unor sume de bani, îți amintim că ENGIE Romania transmite informații numai de la adrese de e-mail care se termină în @engie.ro/@engie.com sau direct in aplicația MyENGIE. Mesajele primite de la alte adrese de e-mail decât cele oficiale nu sunt transmise de companie.
-Nu da click pe linkuri și nu descărca documente atașate: dacă mesajul nu pare a veni de la o sursă legitimă, nu deschide niciun link și nu descărca nimic din ce este atașat acestuia. Link-urile pot duce către pagini false, cu scopul de a-ți fura informațiile personale, iar fișierele atașate pot conține viruși.
-Nu oferi informații personale: evită să răspunzi cererilor suspecte și nu introduce informații financiare sau personale (parole, coduri PIN, date bancare) pe site-uri care nu sunt de încredere.
Semne de recunoaștere a mesajelor de phishing:
-Greșeli gramaticale sau exprimări neobișnuite.
-Solicitarea de informații confidențiale (parole, coduri PIN, date bancare).
-Mesaje care creează un sentiment de urgență sau amenințare (de exemplu, deconectarea energiei dacă nu se face plata imediată).
Dacă primești un e-mail suspect care pare să aibă legătură cu Grupul ENGIE Romania sau seamănă cu o comunicare obișnuită transmisă de Grupul ENGIE Romania, anunță cât de repede posibil prin formularul de contact disponibil pe engie.ro/contact sau la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri, în intervalul 08:00 – 20:00.
Grupul ENGIE Romania nu solicită niciodată parole, date bancare sau alte informații sensibile prin e-mailuri, SMS-uri sau apeluri.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.