Drumul direct spre Aeroportul Brașov. Licitație pentru studiile de (pre)fezabilitate
Drumul direct spre Aeroportul Brașov. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a început demersurile pentru realizarea unui drum de legătură între Centura Brașov, DN 1, Autostrada A 3 (Râșnov) și Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav. O șosea necesară în perspectiva operaționalizării Aeroportului legat la rețeaua CNAIR doar prin drumuri secundare. Pentru șoseaua de legătură, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov a lansat în licitație un contract pentru un studiu de prefezabilitate și studiu de fezabilitate cu o durată de 9 luni.
,,Acest drum va asigura o legătură rapidă între Autostrada București-Brașov, Autostrada Brașov-Făgăraș și Varianta de Ocolire Brașov, precum și cu zona Aeroportului Brașov-Ghimbav și va funcționa în același timp ca alternativă la traficul pe DN 1 pentru orașul Ghimbav (Varianta de Ocolire) asigurând și o legătură facilă la Parcul Industrial Brașov -Ghimbav. Prin acest drum de legătură se va realiza și o conexiune cu preconizata dezvoltare a municipiului Codlea prin prisma realizării variantei de ocolire Codlea care va descărca în nodul ce se va realiza între Autostrada București-Brașov, Autostrada Brașov-Făgăraș și DN 1 în zona localității Codlea. De asemenea, prin realizarea unui intersecții între Drumul de Legătură și DJ 103 C se va asigura accesul la Aeroportul Brașov și la Parcul Industrial Brașov, eliminându-se problemele curente ale intersecției între DJ 103C și DN 1″, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia.
Valoarea contractului pentru elaborarea studiului de prefezabilitate şi a celui de fezabilitate este de maximum 1.522.688 lei. Ofertele sunt aşteptate până în 14 februarie.
Durata contractului pentru Studiul de prefezabilitate este de trei luni, studiul de fezabilitate durează cinci luni, iar raportul financiar o lună.
Ideea a fost prezentată acum șase luni
Drumul direct spre Aeroportul Brașov. Specialiştii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov au enunțat în iunie 2022 ideea realizării acestui segment rutier în lungime de circa 5 km. Acesta ar urma să pornească din Ocolitoarea Municipiului Braşov (în zona Centrului CATTIA) şi să se lege de tronsonul Braşov – Făgăraş din Autostrada A3, înainte de intrarea în Codlea, în zona în care se va construi legătura dintre A3 şi DN 1.
Drumul va intersecta DJ 103 C, prin intermediul căruia se asigură accesul la Aeroportul Braşov – Ghimbav. Astfel tranzitul spre terminalul AIBG se va realiza direct din şoseaua de centură a Braşovului, fără să mai afecteze traficul de pe DN 1. Drumul va avea două benzi pe sens și ar urma să funcționeze ca varianta de ocolitoare pentru localitatea Ghimbav.
Finanțarea va fi asigurată de CNAIR, iar artera ar putea fi realizată în patru ani.
Tudor Alexandru Duțu, directorul DRDP Brașov, a prezentat atunci pe pagina de Facebook a instituției punctul său de vedere despre acest proiect.
„Varianta de Ocolire a Brașovului va fi conectată direct la Aeroportul Internațional Ghimbav și viitoarele autostrăzi ce vor lega Brașovul de București, Sibiu și Bacău. (…) Consider că această investiție este oportună având în vedere că în următorii ani vor fi necesare noi căi de comunicație care să deservească dezvoltarea zonei. Acest proiect are și sprijinul conducerii centrale a CNAIR SA care îl va sprijini prin identificarea finanțării necesare derulării proiectului.
Tudor Alexandru Duțu, directorul DRDP Brașov
4 ani este un termen optimist, dar realizabil dacă toți factorii implicați ne vor susține!
Doamne ajută!”.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.