Drum greu spre Bulgaria / Pod în reabilitare
Drum greu spre Bulgaria / Pod în reabilitare
Podul de la Giurgiu-Ruse, administrat dual, va fi închis pe partea bulgară pentru reabilitare, timp de două luni, începând cu 9 iulie, lucru care creează un mare inconvenient traficului de marfă şi turistic ce se realizează între România şi Bulgaria, a anunţat, miercuri, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, într-o conferinţă de presă.
Ulterior, Cristian Pistol a declarat, pentru Digi24, că, de fapt, circulația pe pod nu se va închide complet, ci se va circula pe o singură bandă, informație anunțată anterior în luna mai. Lucrările pe partea bulgară ar urma să se desfășoare timp de doi ani. De asemenea, bulgarii vor anunța dacă este nevoie să închidă complet circulația.
„Acest obiectiv de investiții este administrat dual – de partea română și de partea bulgară. Aceștia au luat decizia închiderii circulației pe o bandă, cu temporizare semaforizată la 3 minute, pentru prima fază a decopertării. Vor vedea ulterior dacă este nevoie ca podul sa fie închis total circulației. Lucrarea durează estimativ 2 ani de zile. Se circulă alternativ”, a declarat Cristian Pistol, directorul CNAIR.
Tot miercuri, directorul general al CNAIR anunța, la verificarea lucrărilor de la Centura Bucureşti, că podul va fi închis complet timp de două luni.
„Podul de la Giurgiu-Ruse este administrat dual, pe jumătatea românească de către CNAIR, iar pe jumătatea bulgărească de compania lor de drumuri. Noi am avut mai multe discuţii cu partenerii bulgari. Dânşii consideră necesar să înceapă închiderea totală a zonei administrate de ei începând cu 9 iulie, lucru care creează un mare inconvenient traficului de marfă şi turistic care se realizează între România şi Bulgaria.
Am încercat să decalăm, să schimbăm perioada în care se va închide podul, dar partea bulgară nu a agreat o astfel de abordare. Sunt alte rute alternative, inclusiv cu bacul, celălalt pod de la Calafat-Vidin – şi mai avem legăturile din Călăraşi, tot cu bacul. Podul va fi închis complet, nu se va folosi timp de două luni, aşa cum a anunţat partea bulgară, însă vom vedea cât vor dura aceste lucrări”, a afirmat Pistol.
Întrebat dacă podul va fi închis doar pe o bandă, Pistol a subliniat că, din informaţiile pe care le deţine, acesta va fi închis complet.
„Important este să ai şi cu cine discuta. Colegii mei au încercat să aibă această discuţie cu omologii din Bulgaria. Din păcate, aşa cum a spus domnul Pistol, n-au acceptat decalarea lucrărilor şi n-au acceptat altceva”, a adăugat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a precizat că pe partea română podul a fost reabilitat, însă cu această ocazie se vor face şi aici o serie de lucrări de întreţinere.
„Vom profita de închiderea lui şi vom face şi anumite lucrări de întreţinere necesare pe partea de pod română, dar lucrările noastre nu necesită oprirea circulaţiei”, a subliniat şeful CNAIR.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, împreună cu directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a verificat miercuri stadiul lucrărilor la obiectivele de investiţii rutiere autostrada A0 Nord, lotul 3, şi autostrada A0 Sud – Centura Bucureşti, loturile 1 şi 3. După verificarea lucrărilor, ministrul Sorin Grindeanu a susţinut o conferinţă de presă.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.