Detalii de la Primăria Brașov privitoare la amplasarea și amenajarea teraselor în centrul istoric
Detalii de la Primăria Brașov. Reprezentanții Municipalității și ai ABMEE au prezentat „Ghidul de amplasare a teraselor sezoniere în centrul istoric“. Documentul explică modul în care vor fi amplasate și amenajate terasele în acest an.
Ghidul face parte din documentele elaborate în cadrul proiectului Hub-In. Pe lângă identificarea problemelor cu care se confruntă centrul istoric, acesta își propune să vină cu o serie de recomandări și reguli de bună practică. Astfel, procesul de regenerare a centrului istoric trebuie să respecte principiile de sustenabilitate, de combatere a „turistificării”, de valorificare a patrimoniului și conservare a specificului local.
Detalii de la Primăria Brașov
,,Chiar dacă suntem într-o perioadă de iarnă, trebuie să pregătim orașul pentru primăvară, vară, toamnă. O perioadă în care spațiul împărțit între terase și cei care își doresc să se plimbe trebuie foarte atent reglementat. Avem acum aceste normative, aceste reguli noi. Avem un ghid de bune practici de la care să pornim tot ceea ce înseamnă proces de autorizare. E important să prioritizăm spațiul public, în sensul pietonilor, în sensul cetățenilor și nevoilor lor. Avem nevoie de mai multe bănci, avem nevoie de mai mult spațiu pentru relaxare, pentru interacțiune, pentru plimbare. În acest sens, e bine să fie rezolvate niște probleme și să se clarifice niște norme aplicabile pe regulamentele actuale. Legat de respectarea normelor, sezonul trecut a fost unul cu foarte multe reclamații și intervenții ale Poliției Locale. Asta pentru că normele actuale nu erau respectate – terasele erau extinse dincolo de spațiul aprobat la nivel executiv. Sunt locuri în care terasa a cucerit mult prea mult din spațiul pe care pietonii ar avea dreptul să-l aibă”, a declarat primarul Allen Coliban, potrivit BrașovCity.ro.
Detalii de la Primăria Brașov
,,Ghidul vine cu clarificări la regulamentul actual. Sunt lucruri importante, cum ar fi că mesele ar trebui strânse seara și eliberat domeniul public. Pot fi depozitate tot pe stradă, în spațiul închiriat pentru terasă. Sunt prevederi legate de felul în care pot fi inscripționate umbrelele. Ar trebui să fie redusă reclama asta în spațiul public cât mai mult. Există indicații clare pentru unde și cât de mare trebuie să fie numele firmei poziționat pe umbrelă etc. Recomandările legate de relația cu mobilierul public sunt foarte importante. Mobilierul public are poziție fixă. Trebuie să aibă rază de protecție de minim 3 metri pe fiecare parte. De exemplu, dacă ai o bancă, nu poți să te apropii cu terasa la mai mult de 3 metri de bancă. Și nu poți s-o muți, evident. Mobilierul public e foarte important pentru persoane vârstnice, pentru persoane cu copii. Sunt puncte de odihnă. Sunt chiar esențiale pentru categoria de vârstă principală, de fapt, din Centrul vechi, o populație care îmbătrânește”, a explicat arhitectul Alexandru Belenyi, coordonatorul echipei care a realizat ghidul.
Vineri va avea loc o discuție cu proprietarii de terase, pentru a-i informa și consulta cu privire la aceste prevederi. Apoi, Primăria Brașov a depune spre avizare la Direcția de Cultură documentul final.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.