Expres

De la Brașov la Sighișoara în 47 de minute?

 

Directorul CFR, brașoveanul Ioan Pintea, a semnat, marţi seară, contractul de reabilitare a liniei ferate Braşov – Sighişoara. Potrivit acestuia, pe acest tronson, cu o lungime de aproximativ 128 de km, după reabilitare se va circula cu 160 km/h, iar timpul de parcurgere se va reduce semnificativ de la aproape 3 ore, la 47 de minute.
„Tronsonul de la Braşov – Sighişoara are o lungime de aproximativ 128 de km şi a fost împărţit în trei subsecţiuni, Braşov – Apaţa, cu o lungime de 31 de kilometri, Apaţa – Caţa 44 km şi Caţa – Sighişoara, 46 de kilometri. Pe tronsoanele marginale, respectiv tronsonul 1 şi tronsonul 3, Braşov – Apaţa, Caţa – Sighişoara, traseul infrastructurii feroviare urmăreşte actualul traseu al căii ferate, pe această zonă fiind necesare doar mici corecţii de traseu pentru a asigura viteza maximă de 160 km/h. În ce priveşte tronsonul din mijloc pentru care suntem aici, tronsonul de 44 km pe actualul traseu, va fi proiectată pe un nou amplasament în mare măsură, peste două treimi din amplasamentul acestui proiect va fi un traseu nou pentru că pe acest segment linia are un traseu extrem de sinuos datorita reliefului accidentat. Din cei 44 de km, în urma reproiectării o să ajungem la 28 de km, o să fie o scurtare semnificativă care se va face prin realizarea unor lucrări de artă de anvergură însemnată poduri viaducte şi cele mai spectaculoase lucrări sunt 2 tuneluri de cale ferata, unul de 7 km şi unul de 5 km, de linie simplă, aproximativ 24 km de tunel. Pe toată secţiunea, pe 95% din lungimea acestui traseu, se va circula cu viteză de 160 km/h, călători şi 120 km/h la trenurile de marfă. Dacă acum, linia aflată într-o stare de degradare, trenurile Regio fac aproape 3 ore, 2h 40-45, după reabilitate timpul se va reduce semnificativ, timpul reducându-se la 47 de minute”, a declarat Pintea.

Rămâne de construit Predeal-Brașov

La semnarea contractului au participat şi premierul Ludovic Orban, şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Odată cu semnarea acestui contract, practic avem semnate contractele de construcţie pe toate tronsoanele de cale ferată de pe principalul coridor paneuropean, legătura dintre Braşov şi Curtici. Din coridorul 4 paneuropean de la Constanţa până la Curtici a mai rămas un singur tronson care urmează să fie construit. E vorba despre tronsonul Predeal – Braşov. În rest, toate tronsoanele fie au fost finalizate, fie sunt în curs de construcţie. E vorba de o modernizare a căii ferate la standarde europene, cu viteze de deplasare de până la 160 de km/h pentru transportul de persoane şi până la 120 de km/h pentru transportul de marfă. E un tronson extrem de complicat acesta, cu o valoare mare.  Vom profita de finanţările masive de care va beneficia România şi obiectivul noştru e să reabilităm toate traseele importante de cale ferată”, a declarat Ludovic Orban.

Litigii în instanță, bani europeni pierduți

„Avem un coridor important feroviar, Coridorul IV paneuropean, care leagă Constanţa de frontiera de vest din Curtici, din care aproximativ 360 de km au fost modernizaţi pentru viteza de 160 de km/h, între Constanţa-Bucureşti, Câmpina-Predeal, restul tronsoanelor fiind în diferite etape de implementare, iar odată cu semnarea contractelor pentru cele trei secţiuni între Braşov şi Sighişoara, putem vorbi de peste 400 de km care se modernizează pe acest coridor, Coridorul IV paneuropean. Cele trei secţiuni, despre care a vorbit aici domnul prim-ministru, între Braşov şi Sighişoara, au fost blocate în instanţă, ceea ce a întârziat semnarea contractelor, iar pentru secţiunea Predeal-Braşov, un tronson dificil, din punct de vedere tehnic, a fost mult amânată procedura de licitaţie”, a declarat şi Lucian Bode. Potrivit ministrului, întârzierile cu care s-au derulat aceste proceduri până acum a dus la pierderea de bani europeni: „România a pierdut 320 de milioane de euro din cei 1,1 miliarde de euro alocaţi pentru cele trei secţiuni prin CEF. Din păcate, acesta este tabloul infrastructurii feroviare la sfârşitul anului trecut în ceea ce priveşte Coridorul IV feroviar paneuropean, pentru care avem fonduri europene nerambursabile atât din POIM, Programul Operaţional Infrastructură Mare, cât şi din CEF, şi pe care avem obligaţia să îl finalizăm cât mai repede. Anul 2024 trebuie să fie anul în care să finalizăm aceste lucrări. (…) Am reuşit în 11 luni să deblocăm cele trei secţiuni între Braşov şi Sighişoara. Pe 5 martie am semnat contractul de execuţie a lucrărilor pentru secţiunea 1, respectiv pentru secţiunea 5, în valoare de 618 milioane de euro, iar pe 16 aprilie am emis ordinul de începere a lucrărilor. Am reuşit să semnăm pe 21 august a.c. contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, în valoare de 14 milioane de lei, pentru modernizarea ultimului segment lipsă din Coridorul IV feroviar, mă refer la cei 27 de km dintre Predeal şi Braşov. Astăzi, aşadar, semnăm contractul pentru secţiunea 2 Apaţa-Caţa, 43 de km, cu o valoare de aproximativ 561 de milioane de euro”.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button