Dan Air a anunțat că dă în judecată Aeroportul Brașov și ROMATSA / Mii de pasageri afectați / Detalii
Dan Air a anunțat că dă în judecată Aeroportul Brașov și ROMATSA.
După anunțul cu suspendarea unor zboruri Dan Air de pe Aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) București – Detalii, AICI, compania aviatică românească a emis un comunicat de presă:
„2.598 de pasageri sunt afectați, din nou, de programul de funcționare al Aeroportului Brașov-Ghimbav și a lipsei de personal al Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA R.A.
Din cauze independente de operatorul aerian, în perioada 9.07.2023 – 29.09.2023 cursele DAN AIR, singura companie care operează în prezent zboruri regulate din Brașov, cu plecare din Otopeni către Nürnberg, Bruxelles, Munchen, Malaga, Stuttgart, Londra și Brașov-Malaga vor fi anulate.
Compania DAN AIR este obligată să anuleze aceste curse din cauza programului de lucru limitat al Aeroportului din Brașov. Acest orar de funcționare restrictiv afectează, implicit, și programul celorlate curse conectate din București sau din alte țări”.
Dan Air a anunțat că dă în judecată Aeroportul Brașov și ROMATSA
În continuare, Matt Ian David, CEO-ul Dan Air, a precizat:
„În primul rând, ne cerem scuze bucureștenilor și sperăm să înțeleagă decizia noastră de a anula zborurile din București. Decizia a fost luată în baza unor analize îndelungate și unde a fost principal factorul uman. Bucureștenii au multe alternative de transport întrucât pe Aeroportul Otopeni sunt prezente multe companii aeriene, în schimb pe Aeroportul din Brașov la momentul actual este doar DAN AIR și ca atare nu-i putem lăsa pe brașovenii noștri și fără sigura lor modalitate de transport aerian. Pe cale de consecință, ne asumăm pierderile care vor fi generate de anularea programului de la București iar toți pasagerii își vor primi banii integral pe bilete înapoi în maxim 14 zile, cu posibilitatea de a formula cerere de compensare pe adresa EU261@DANAIR.AERO.
Pentru a explica mai bine situația, zborurile din Brașov sunt interconectate cu cele de pe Otopeni și cu cele de pe aeroporturile externe. Am încercat să propunem modificarea orarului pentru zborurile afectate de anulări astfel încât să ne încadram în programul de lucru al Aeroportulului din Brașov.
Acest lucru din păcate este imposibil în acest program de vară, pentru că discutăm despre hub-uri europene unde sloturile de zbor se alocă cu multe luni înainte, așa cum au fost alocate și pentru programul inițial propus de DAN AIR și luat la cunoștință de către autorități care nu s-au opus. Din moment ce nu reușim să respectăm sloturile inițial alocate de către aeroporturile europene pe care zburăm suntem nevoiți să anulăm anumite frecvențe și destinații.
Al II-lea factor care afectează programul de pe București este rigiditatea organelor de poliție de frontieră în a accepta curse de pasageri cu origine multiplă fără debarcare la primul punct de intrare în țările de destinație fapt ceea ce generează întârzieri și mai mari care se acumulează pentru ca pasagerii să poată trece încă o dată prin controlul de frontieră pentru a-și continua călătoria.
Din cauza faptului că nu am reușit să găsim o soluție tehnică și nu avem parte de niciun suport din partea autorităților, suntem obligați să renunțăm la zborurile din București (Otopeni) pentru a putea efectua cursele din Brașov, în scenariul invers, mult mai mulți pasageri ar avea de suferit, ca atare ne-am aflat în fața unei decizii unde am ales răul cel mai mic”.
Dan Air a anunțat că dă în judecată Aeroportul Brașov și ROMATSA
„Din aceste sincope tehnice, independente de operatorul aerian, cei mai afectați sunt însă pasagerii. DAN AIR urmează să oblige în instanță atât Aeroportul Brașov cât și ROMATSA să-și îndeplinească obligațiile de a face și de a rezolva problema cu care se confruntă brașovenii deoarece soluții legale există”, s-a mai punctat în comunicat.
„Facem tot ceea ce este posiblul pentru a reduce impactul acestor modificări sau anulări asupra pasagerilor. De fiecare dată am acționat corect, tocmai pentru ca pasagerii noștri să resimtă cât mai puțin efectele acestui dezinteres fața de un operator economic român care a investit considerabil în dezvoltarea unor rute noi de pe aeroportul din Brașov. DAN AIR, a reușit să plaseze aeroportul Brașov în top 4 din România. Cea mai mare pierdere este însă a pasagerilor care, astfel, vor petrece mult mai mult timp pentru a ajunge la destinația dorită chiar dacă ar fi existat toate condițiile necesare pentru timp redus, confort sporit și costuri decente”, a mai spus Matt Ian David.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.
In sfarsit!! Si-au dat seama ca nu o pot duce asa, in gard.. Dar nu inteleg un lucru, despre care nu se sufla o vorba. In Romanica, exista vreo banca care da imprumut pe termen scurt cu dobanda “0” si… Citeşte mai mult »
Prost esti, minte ce-ti mai trebuie…
atata timp cat aerodromul este certificat 0700-1900 nu se va face altceva! poti face ce vrei! mergi la orice aprozar dupa program vezi daca iti mai vine morcovi! nu!