Expres

Cum se modifică programele Rabla Clasic şi Rabla Plus

Cum se modifică programele Rabla Clasic şi Rabla Plus

Prin intermediul a două proiecte de ordin puse în dezbatere, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurii (MMAP) propune modificarea ghidurilor de finanţare a programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus.

Primul proiect de ordin pus recent în dezbatere vizează modificarea ghidului de finanţare a programului Rabla Clasic, cuprins în Ordinul MMAP 324/2020. Astfel, potrivit documentului, preţul de achiziţie a unei maşini prin acest program va fi plafonat la 60.000 de euro, inclusiv TVA. În plus, se reduc emisiile pentru acordarea primei de casare de la maximum 155 g CO_2/km, cât e acum, la maximum 150 g. Totodată, prin viitorul ordin se modifică regulile de acordare a ecobonusului de 1.500 lei pentru casarea fiecărui autovehicul uzat care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară, prin eliminarea condiţiei privind vechimea de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei a maşinii casate.

Prin al doilea proiect de ordin pus în dezbatere de MMAP se doreşte modificarea ghidului de finanţare a programului Rabla Plus, prin care se pot cumpăra maşini electrice, cuprins în Ordinul MMAP 323/2020.

Se propune modificarea valorii ecotichetului, respectiv reducerea cuantumului ecotichetelor la jumătate. Astfel, indiferent de numărul de maşini uzate predate spre casare, valoarea voucherului va fi de:

– 25.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, exceptând motocicleta;

– 13.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO_2/km în sistem WLTP;

– 13.000 lei pentru achiziţionarea unei motociclete electrice.

De asemenea, acum se propune şi reducerea valorii maxime pentru achiziţionarea unui autovehicul electric, limita urmând să scadă de la 75.000 la 70.000 de euro.

Ambele proiecte au şi o clauză comună: aplicarea unui autocolant pe autovehiculele achiziţionate, în perioada de monitorizare (pentru promovarea celor două programe). Astfel, beneficiarii unei finanţări acordate prin programele Rabla vor fi obligaţi să aplice pe portieră sau pe aripa dreaptă ori stânga a autovehiculelor achiziţionate un autocolant pe care vor fi obligaţi să îl menţină şi să îl întreţină în bună stare până la finalizarea perioadei de monitorizare a proiectului (de principiu, timp de un an, perioadă în care maşinile cumpărate astfel nu pot fi vândute). Toate caracteristicile autocolantului vor fi stabilite, în următoarea perioadă, de către Administraţia Fondului pentru Mediu.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare