Cu UCA, CJ Brașov a făcut economie și de 54% la cumpărături
Cu UCA, CJ Brașov a făcut economie și de 54% la cumpărături
Unitatea de Achiziţii Centralizate – UCA a Consiliului Judeţean Braşov a finalizat cu succes cea de-a doua procedură de achiziţii centralizate, prin încheierea acordurilor-cadru centralizate, valabile pe o perioadă de trei ani, pentru produse/articole de curăţenie interioară.
Această achiziţie a fost structurată pe două loturi, Lotul nr. 1 – Produse de îngrijire şi curăţare a clădirilor/facilităţilor, inclusiv articole igienico-sanitare din hârtie, de uz general; Lotul nr. 2 – Produse de îngrijire şi curăţare a clădirilor/facilităţilor de uz general care conţin substanţe biocide.
La procedura demarată în luna aprilie a acestui an s-au înscris patru ofertanţi pe fiecare lot, dintre care au fost declaraţi câştigători şi au fost încheiate acorduri-cadru cu primii doi clasaţi. Astfel, pentru primul lor vor fi încheiate acorduri cadru cu SC Side Grup SRL – 8.907.230 lei (fără TVA) şi cu SC Austral Trade SRL – 10.724.804 lei (fără TVA). Valoarea estimată a achiziţiei centralizate a fost de 19.529.600 lei, astfel că economia bugetară obţinută este de 54% din totalul estimat.
Pentru cel de-al doilea lot acorduri cadru vor fi încheiate cu SC Side Grup SRL – 1.074.779,29 lei fără TVA şi SC Austral Trade SRL – 1.268.948,21 lei fără TVA. Valoarea estimată a achiziţiei a fost de maximum 1.663.080 lei, ceea ce înseamnă o economie la buget de 35% din totalul estimat.
În data de 24 octombrie 2024, echipa Unităţii de Achiziţii Centralizate din cadrul Consiliului Judeţean Braşov a organizat o întâlnire cu responsabilii de achiziţii din cadrul tuturor instituţiilor subordonate şi reprezentanţii celor două firme, respectiv SC Side Grup SRL şi SC Austral Trade SRL, pentru analiza şi stabilirea modalităţii de lucru în cadrul acestor acorduri-cadru. Astfel, fiecare utilizator va realiza singur achiziţiile de care are nevoie, în funcţie de necesarul solicitat la demararea procedurii, într-o modalitate foarte simplă, online, prin intermediul unui e-shop care permite monitorizarea achiziţiilor realizate în timp real.
Cine va beneficia
De această achiziție centralizată vor beneficia Consiliul Județean Brașov, care urmează să facă achiziții și în numele Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Țara Bârsei” al Județului Brașov, Structurii Teritoriale pentru Probleme Speciale a Județului Brașov şi Centrului Militar Județean Brașov, precum şi următoarele instituţii subordonate: Regia Autonomă „Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav”, Spitalul Clinic de Psihiatrie și Neurologie Brașov, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Brașov, Spitalul Clinic de Obstetrică Ginecologie „Dr. I.A. Sbârcea” Brașov, Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov, Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie și Boli Infecțioase Brașov, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov, Serviciul Public Județean Salvamont – Salvaspeo Brașov, Direcția de Pază și Ordine a Județului Brașov, Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Brașov, Biblioteca Județeană „George Barițiu” Brașov, Muzeul Județean de Istorie Brașov, Muzeul de Etnografie Brașov, Muzeul „Casa Mureșenilor” Brașov, Muzeul de Artă Brașov, Centrul Cultural Reduta Brașov, Școala Populară de Arte și Meserii „Tiberiu Brediceanu” Brașov, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Brădet Săcele, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Brașov, Centrul Școlar pentru Educație Incluziva Făgăraș, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Brașov și Școala Profesională Specială Codlea.
Fiecare dintre utilizatorii finali va încheia contracte subsecvente în baza acordurilor-cadru centralizate, pe perioade până la 6 luni. Vor fi două modalităţi de atribuire. Astfel pentru o valoare estimată a contractului subsecvent mai mare de 70.000 de lei (fără TVA) pentru fiecare unitate va fi organizată o procedură competitivă, iar dacă valoarea estimată este mai mică, se va semna un contract cu firma clasată pe primul loc.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Constantin Todorică Şerban, a apreciat economiile realizate la buget prin implementarea achiziţiilor centralizate: „Sunt foarte bucuros că operaţionalizarea Unităţii Centralizate de Achiziţii şi-a arătat roadele şi a generat economii însemnate la bugetul judeţean. Dezideratul nostru de a obţine cele mai bune preţuri şi implicit o administrare eficientă a fondurilor publice a fost îndeplinit şi sunt convins că anul viitor vom putea continua şi extinde achiziţiile centralizate”.
Amintim că primele acorduri-cadru centralizate care au fost încheiate prin intermediul UCA la nivel judeţean au fost cele privind produse/articole de papetărie şi birotică.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.
Uauuu… Au făcut „economie” la pixuri, creioane și gume de șters. Nu, stimabililor, economie se va face când se va renunța la 45%-50% din numărul de atârnători, când se vor desființa primele, sporurile, voucherele și normele de hrană, echipament… ATUNCI… Citeşte mai mult »