Expres

CRPC Braşov s-a autosesizat în cazul unei vânzătoare din Odorheiu Secuiesc care ar fi refuzat un client, pe motiv că bărbatul nu a vorbit în maghiară

 

Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Braşov s-a autosesizat în urma apariţiei pe internet a unui filmuleţ postat de un bărbat din Bucureşti care susţine că o vânzătoare din Odorheiu Secuiesc a refuzat să-l servească, pe motiv că el nu vorbeşte limba maghiară.

În filmuleţ se observă cum femeia îi acceptă iniţial banii. Apoi, după o înjurătură pe care ar fi spus-o în limba maghiară (pare-se nervoasă că nu mai era tura ei), femeia îi returnează clientului banii, fără a oferi explicaţii, iar el o întreabă dacă motivul pentru care nu este servit este acela că nu a făcut comanda în limba maghiară. Vânzătoarea refuză să-i răspundă. În schimb, un bărbat care s-a prezentat drept tatăl ei i-a spus clientului că ea nu vorbeşte limba română şi că ar fi fost bine ca el să cunoască maghiara, din moment ce se află în Ţinutul Secuiesc.

De la acest filmuleţ, „Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Centru Brașov s-a autosesizat, sens în care s-au dispus verificări atât a situației punctuale cât și referitor la probleme similare la alți operatori economici din județele Covasna, Harghita și Mureș. În ultimii ani au existat numeroase reclamații și sesizări referitoare la lipsa informațiilor în limba română, fapt pentru care au fost aplicate sancțiuni contravenționale cât și măsuri complementare, inclusiv la agentul economic din Odorheiul Secuiesc care a fost sancționat cu amendă contravențională în valoare de 5.000 lei pentru faptul că anumite informații erau expuse doar în limba maghiară. În urma verificărilor dispuse, o echipă de control din cadrul CJPC Harghita s-a deplasat la operatorul economic în cauză, unde a costatat personal aceeași abatere, s-au adeverit informațiile apărute în spațiu public, sens în care, pentru fapta săvârșită operatorul economic a fost sancționat cu amendă contravențională în valoare de 10.000 lei”, a explicat şeful CRPC Braşov, Sorin Susanu.

El a amintit că, potrivit Legii nr. 296/2004 privind Codul consumului, „se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare”.

Reprezentanţii supermarketului unde a avut loc incidentul şi-au cerut scuze pentru incident: „Regretăm situația semnalată și totodată ne cerem scuze. Subliniem că ne delimităm ferm de astfel de comportamente și politica noastră este să oferim servicii de calitate, caracterizate de amabilitate față de toți clienții, nediferențiat. Vă asigurăm că facem toate eforturile de a comunica cu toți clienții noștri într-o manieră corectă și instruim periodic angajații pentru a preveni astfel de situații”.

Articole asemănătoare


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button