Expres

„Corespondență” din locul unde se „naște” turnul de control al AEROPORTULUI BRAȘOV (GALERIE FOTO)

  • Vestea-Suedia2_294825.jpg
  • Vestea-Suedia3_294827.jpg
  • Vestea-Suedia_294823.jpg
  • Vestea-Suedia1_294824.jpg
  • Vestea-Suedia4_294826.jpg

Preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea, continuă să prezinte, pe Facebook, cum decurge vizita făcută în Suedia (detalii:AEROPORTUL BRAŞOV. Adrian Veștea: Soluţie de top în dirijarea traficului!), la furnizorii soluţiei de turn digital pentru Aeroportul Braşov.
„Experienţa Suediei în dirijarea traficului aerian la distanţă este impresionantă”, a transmis acesta, după vizita făcută la sediul principal al companiei SAAB, unde a fost prima oprire a zilei.
SAAB este lider în tehnologii avansate – pornind de la submarine, avioane de vânătoare, radare militare, până la soluţii digitale de dirijare atât pentru activităţi militare, cât şi pentru aeroporturi civile. Compania este astăzi unul dintre liderii mondiali în tehnologie ca rezultat al faptului că în fiecare an fondurile alocate cercetării reprezintă 25% din cifra de afaceri a firmei.
Am prezentat stadiul actual al investiţiilor realizate la Aeroportul Braşov, unde una din principalele provocări o reprezintă implementarea soluţiei de turn virtual furnizată de compania SAAB. Specialiştii de la SAAB ne-au adus în atenţie aspecte legate de implementarea soluţiei la Braşov pentru funcţionarea turnului remote, cât şi detalii privind echipamentele meteo şi posibilitatea furnizării automate a datelor meteo de aerodrom prin autometar. După prezentări, colegii noştri de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi ROMATSA au formulat o serie de întrebări specifice privind procesul de implementare a soluţiei de dirijare la distanţă”, a precizat Adrian Veştea.
După aceste discuţii aplicate, delegaţia română a fost invitată la sediul LFV – furnizorul de servicii de navigaţie din Suedia. „Am vizitat sediul de lângă Stockholm al acestei instituţii, unde într-o clădire nouă, extensie a clădirii iniţiale, se asigură dirijarea în mod remote a patru aeroporturi, dintre care cel mai îndepărtat este situat la peste 1.200 km de capitala Suediei. Am urmărit controlori de trafic la lucru în fata pupitrelor, dirijând traficul pe aeroporturi aflate la distanţă, în zone de munte, acoperite de zăpadă. Centrul pe care l-am vizitat dispune de o sală care permite ca în viitor să fie dirijate 24 de aeroporturi în sistem remote. Am avut ocazia să vedem cum arată şi cum funcţionează sistemul de dirijare la distanţă, am pus întrebări, am purtat discuţii, toate acestea pentru a înţelege provocările prin care au trecut cei care au gândit şi au certificat acest sistem complex, dar sigur pentru aeronavele dirijate. Am primit o mulţime de informaţii menite să ne ajute şi să ne familiarizeze cu sistemul ce va fi implementat la Braşov”, a încheiat preşedintele CJ.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button