Clientii CET din cartierul Valea Cetatii

Dupa cum va informam ieri, locuitorii din Racadau, racordati la sistemul centralizat de termoficare, au ajuns la exasperare. Rabdarea lor a fost greu incercata, in ultima perioada, de frecventa „disparitie” a apei calde de la robinetele din apartamente, cauzata de desele sparturi in conductele de agent primar ale CET. Conducerea societatii sustine ca problemele – prea multe pentru o retea mai noua decat celelalte, data fiind „tineretea” cartierului – sunt cauzate de infiltratiile de apa, care duc la erodarea tevilor din exterior spre interior. Pentru aceste infiltratii, conducerea CET arata cu degetul spre conductele Regiei APA, care au, la randul lor, multe sparturi, dar si catre cei care, acum 20 de ani, au executat defectuos lucrarea de canalizare. „In momentul construirii cartierului de blocuri, nu s-au respectat traseul si conditiile tehnice stabilite initial, fapt care duce acum la aparitia de sparturi in locuri pe care nu le putem prevedea. Solutia ideala ar fi ca toata magistrala de pe intregul cartier sa fie schimbata, lucru care nu se poate realiza, deoarece ar insemna ca o vara intreaga cetatenii din zona sa nu aiba apa calda”, a afirmat directorul general al CET SA, Mircea Paraschiv. Acesta i-a consolat pe locuitori precizand ca, in schimb, exista deja proiecte de modernizare a retelelor pentru zona Racadau, pentru o parte din ele s-au gasit si sursele de finantare, iar pana la sfarsitul acestei veri, echipele CET vor lucra exact pentru acest lucru.
Contractul cu CET nu prevede despagubiri in acest caz
In ceea ce priveste posibilitatea, avansata de multi locuitori nemultumiti, ca furnizorul sa ii despagubeasca pentru faptul ca sunt privati de niste servicii, pe care le-au contractat, vrand-nevrand, chiar daca prin intermediul asociatiilor de proprietari, directorul general sustine ca acest lucru nu este posibil. Mircea Paraschiv spune ca, pe timpul intreruperilor de furnizare a apei calde, cetatenilor nu li se factureaza nici o cheltuiala. Chiar in absenta contoarelor, nu se inregistreaza nici un consum, nici la punctul termic, nici la subsolurile de bloc. „In contractele aflate in vigoare nu este prevazuta plata de despagubiri in cazuri de avarie, adica asa cum s-a intamplat in Racadau. In contract se precizeaza doar ca furnizorul este obligat sa plateasca despagubiri consumatorului in cazul deteriorarii unor instalatii, daca aceasta a aparut in urma unor presiuni sau temperaturi ale agentului termic mai mari decat cele admise de normele tehnice in vigoare, din vina dovedita a furnizorului”, a precizat directorul general al CET SA.
OPC nu poate face nimic
fara o sesizare scrisa
In ceea ce priveste o eventuala interventie in acest caz a Oficiului pentru Protectia Consumatorului (OPC) Brasov, directorul Mihai Mohaci a precizat ca reprezentantii institutiei pot actiona doar in baza unei reclamatii adresate in scris OPC. Intrucat contractul incheiat intre beneficiar si furnizor nu prevede decat clauze de forta majora, Mohaci sustine ca in ceea ce priveste despagubirea, cetatenii isi pot cauta dreptatea doar in instanta. „Noi ne-am mai ocupat de o astfel de problema anul trecut. Mai multi locatari din cartierul Racadau ne-au sesizat ca nu mai au apa calda de luni de zile. Pe baza reclamatiei depuse, am intervenit si problema s-a rezolvat in trei zile. Cei de la CET au gasit unde era sparta conducta si au remediat imediat defectiunea. Noi insa fara o sesizare nu putem face nimic”, ne-a declarat directorul OPC Brasov.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

